حاشیه‌ها درباره حضور نداشتن معروف در المپیک توکیو واقعیت دارد؟

این روز‌ها سعید معروف خیلی در چشم است. گاهی بعضی خبرها ذهن آدم را به سمتی می‌برند که شاید از روی قصد می‌خواهند معروف را خراب کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  کرونا آمده، هست و خواهد بود. در این بین این ویروس بیشتر از همه یقه کاپیتان والیبال را گرفته است، نه این که خدای ناکرده او به این ویروس مبتلا شده باشد بلکه کرونا طور دیگری به معروف ضربه زده است. پاسور تیم‌ملی ایران که با تیم «بایک موتورز» چین قرارداد بسته است به دلیل تعویق بازی‌های لیگ چین هنوز هیچ مسابقه‌ای انجام نداده و همین اتفاق باعث شده منتقدان و حاشیه‌سازان در بوق و کرنا کنند و برای معروف حاشیه بسازند. در خیلی از کانال‌های والیبالی در فضای مجازی بحث بر سر این است که آیا در فاصله ۵ ماه مانده به المپیک آلکنو سرمربی جدید ایران یک کاپیتان ناآماده را می‌خواهد؟!


بیشتربخوانید


آن‌ها حتی جواد کریمی دیگر ستاره تیم‌ملی والیبال را به جای سعید معرفی کرده و از این نوشته‌اند که معروف در توکیو حضور نخواهد داشت. این اتفاق در حالی افتاده است که اولا ۵ماه به المپیک باقی مانده و به این شکل نیست که سعید با استفاده از تعویق لیگ فقط خورده و خوابیده باشد! دوم این‌که خیلی از بازیکنان در سراسر دنیا وضعیتی مشابه دارند و با توجه به مشکل پیش آمده یعنی شیوع بیماری کرونا در شرایط مسابقه قرار ندارند. درست است که سن و سال معروف بالا رفته، اما اگر سایت‌های خارجی را مرور کرده باشید به این نتیجه می‌رسید که خیلی از مربیان سرشناس از مغز متفکر ایران بسیار تعریف و تمجید می‌کنند و خیلی‌های‌شان هنوز هم حسرت داشتن چنین بازیکنی در تیم‌شان را می‌خورند.

از همان روزی که آلکنو سرمربی ایران شده خیلی‌ها تلاش کرده‌اند تا نشان بدهند سعید و آلکنو رابطه خوبی با یکدیگر ندارند. شاید اختلاف‌نظری آن هم زمانی که معروف در روسیه بازی می‌کرد وجود داشته باشد، اما هم خود آلکنو و هم خود معروف در مصاحبه‌های مختلف وجود هرگونه اختلاف را تکذیب کرده‌اند.

آلکنو هنوز به ایران نیامده، اما مدت‌هاست که بازیکنان ملی‌پوش ایران در قهرمانی جهان ۲۰۱۴، لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان ۲۰۱۸ را آنالیز کرده و ضعف و قوت‌های آن‌ها را ریز به ریز می‌داند. او از همان روز‌های نخست پیگیر همه ملی‌پوشان بود و هنوز هم مسابقات آن‌ها را زیر نظر دارد. امیر خوش‌خبر سرپرست تیم‌ملی که به قول خودش دیگر از این همه شایعات خسته شده است آب پاکی را روی دست همه منتقدان می‌ریزد و می‌گوید: «کدام کنار گذاشتن؟ چرا خیلی‌ها دوست دارند حاشیه ایجاد کنند؟ سعید مغز متفکر تیم است و آلکنو همیشه پیگیر او بوده است. تاکید آلکنو این است که بازیکنان برای آماده شدن باید بیشتر بازی کنند. آلکنو و سعید ارتباط خوبی با هم دارند و شایعاتی که می‌سازند نمی‌تواند برای سعید و آلکنو حاشیه‌ساز باشد.»

خوش‌خبر با بیان این‌که تغییر دادن پاسور اصلی در یک تیم کار راحتی نیست و به همین زودی‌ها اتفاق نمی‌افتد حرف‌هایش را این‌طور ادامه می‌دهد: «پاسور یک تیم در والیبال مغز آن تیم است. سیستم با او هماهنگ می‌شود و یک تغییر کوچک در هر تیمی باعث افت کل مجموعه می‌شود. به همین راحتی‌ها نیست که بگوییم خب سعید را کنار می‌گذاریم و تمام. بازیکن جانشین باید کنار بازیکن اصلی باشد و تمرین کند. یک سرمربی برای تغییر سیستم و پاسور تیم باید زمان کافی داشته باشد و در این وضعیت این اتفاق اصلا نه منطقی است و نه عقلانی. حتی در رفتار و صحبت‌های آلکنو هم چنین چیزی دیده نمی‌شود. حتی من هم که مرتب با «توتولو» دستیار ایتالیایی آلکنو در تماس هستم چیزی از او در این باره نشنیده‌ام.»

خوش‌خبر در پایان درباره دغدغه‌های سرمربی روسی تیم‌ملی می‌گوید: «آخرین صحبت آلکنو درباره موضع فدراسیون درقبال لیگ ملت‌ها بود. مربیان تیم‌ها با هم در ارتباط هستند و او می‌گفت مربیان نگران هستند، اگر قرار باشد لیگ ملت‌ها متمرکز باشد و طبق فرمول قبلی که تیم‌ها در یک هتل به صورت قرنطینه‌ای رقابت کنند، کار برای بازیکنان سخت و فرسایشی می‌شود و احتمال مصدومیت را زیاد می‌کند. البته من به او گفتم فدراسیون هم رای به بازی‌های متمرکز داده، اما به طور حتم fivb به این مسائل توجه دارد؛ بنابراین فعلا باید صبر کنیم تا چند روز آینده که ببینیم چه تصمیمی برای این رقابت‌ها می‌گیرد.»

منبع: روزنامه جام

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار