ادعای ولیعهد بحرین: عربستان عامل ثبات منطقه است!

سلمان بن حمد آل خليفه مدعی شد عربستان عامل مهمی در ثبات منطقه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که ائتلاف سعودی از سال ۲۰۱۵ عامل حمله و بی ثباتی در یمن شده است،  «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد بحرین، امروز (پنج‌شنبه) با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد عربستان عامل ثبات منطقه است!

در بخشی از این بیانیه که در العربیه منتشر شده، آل خلیفه مدعی شد: «عربستان سعودی یک عامل تثبیت کننده برای منطقه، اقتصاد جهانی و عمق استراتژیک ملت‌های عرب و اسلامی است.»

او همچنین در این بیانیه بر لزوم «همکاری اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس در هرگونه مذاکره برای امنیت منطقه» نیز تاکید کرد.

«عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امورخارجه بحرین نیز پیشتر از اشتیاق کشورش به اقدامات مشترک درباره امنیت کشور‌های خلیج فارس و همکاری شورای امنیت خلیح فارس خبر داده بود و این مسئله را به دستاورد‌های بیشتر برای کشور‌های حوزه خلیج فارس دانسته است.

او همچنین تلاش دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس برای پیگیری تصمیمات اتخاذ شده در ۴۱ امین جلسه این شورا را ستود. این نشست در تاریخ ۵ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۶ دی) در عربستان سعودی برگزاری شد.

این بیانیه در حالی منتشر شده که نتایج پژوهش مرکز مطالعات و انتشارات «البیت الخلیجی» نشان می‌دهد عربستان در میان کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس از نظر سرکوب، استبداد و جرائم مربوط به قتل شهروندان در رتبه نخست قرار دارد.

بر اساس این پژوهش عربستان در شاخص مشارکت سیاسی در بین کشور‌های شورای همکاری در رتبه آخر قرار دارد.

این پژوهش به جنایات «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، پرداخته که به بازداشت‌های گسترده حتی بازداشت برجسته‌ترین شاهزادگان و مقامات ارشد سعودی از جمله وزیران کنونی و سابق و برخی بازرگانان اقدام کرد. همچنین این سخنان در حالی بیان شده که جنگ یمن با تجاوز ائتلاف سعودی در حال ورود به ششمین سال خود است؛ جنگی که جز فقر و وخیم تر شدن اوضاع یمن، دستاورد دیگری نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۰۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
مرده شور سعودی رو ببره با این ثباتش کل منطقه رو به میدان تروریست ها تبدیل کرده
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۹:۲۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
خوبه مرحبا ؛ می‌گم چه طوره برای ثبات بیشتر منطقه ما هم به شما حمله کنیم ؛ عین عربستان که با حمله به کشور جنوبی خودش منطقه رو خوب به سمت ثبات سوق داده ؟
Germany
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
مورچه چیه که کله پاچش چی باشه
آخرین اخبار