کوهبنان دیرهنگام سفید شد

از سحرگاه امروز پنج‌شنبه نخستین برف زمستانی شهرستان کوهبنان را سفید پوش کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، از بامداد امروز کوهبنان شاهد بارش نخستین برف در سال جاری بود که همچنان ادامه دارد.

حسین سالاری فرماندار شهرستان کوهبنان گفت: بارش شدید برف در محور‌های مواصلاتی کوهبنان که از ساعت ۵ صبح آغاز شده است همچنان ادامه دارد.

اوافزود: با توجه به شرایط جوی و احتمال بارش برف و مه گرفتگی در مسیر‌های ارتباطی اکیپ‌های راهداری از شب گذشته در محور‌های برف گیر شهرستان خصوصا در گردنه‌های منطقه معدن اصلی مستقر و در حال انجام عملیات برف روبی و نمک پاشی هستند البته محور «کوهبنان به زرند» علی رغم بارش برف باز بوده و تردد در آن به کندی برقرار است.

فرماندار شهرستان کوهبنان بیان داشت: با توجه به کوهستانی بودن شهرستان و صعب العبور بودن منطقه تمام محور‌های کوهستانی کوهبنان دچار لغزندگی و یخ‌زدگی شده است و رانندگان باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تردد کنند.

سالاری گفت: از نخستین لحظات شروع برف اعضای ستاد بحران شهرستان با تمام تجهیزات و امکانات خوردویی به صورت آماده باش هستند تا در صورت نیاز خدمت رسانی داشته باشند.

فرماندارشهرستان کوهبنان تصریح کرد: تیم‌های امدادی به مناطق روستایی و صعب العبور روستایی اعزام شدند تا در صورت نیاز به رانندگان عبوری و مردم گرفتار در مناطق روستایی امداد رسانی داشته باشند.

اوافزود: نیرو‌های امدادی هلال احمر، بهداشت و درمان، پلیس ۱۱۰، راهنمایی و رانندگی، شهرداری، ادارات راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، برق، مخابرات، گازشهری، آبفای شهرستان در آماده باش هستند تا در صورت نیاز خدمت رسانی به موقع و مطلوب داشته باشند.

فرماندار شهرستان کوهبنان تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی همشهریان کوهبنانی از مسافرت‌های غیر ضرور پرهیز کنند تا خدای نکرده دچار مشکل نشوند.

اوافزود: مردم شهرستان که بنا به ضرورت و مسافرانی که قصد تردد از جاده‌های شهرستان را دارند حتما به زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی مجهز باشند و لباس گرم و ملزومات مورد نیاز را به همراه داشته باشند.

سالاری بیان کرد: کسانی که قصد تردد در جاده‌های استان کرمان و یا قصد عزیمت به سمت استان یزد را دارند قبل از عزیمت طی تماس با شمار‌های مربوطه از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

اوافزود: همشهریان کوهبنانی و رانندگان عبوری در صورت هر گونه سوال و یا در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل مراتب را با شماره ۰۳۴۳۳۴۹۴۵۳۲ ستاد بحران شهرستان کوهبنان در میان بگذارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن از امداد رسانی نیرو‌های امدادی بهره‌مند شوند.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد:با توجه به شرایط جوی و حاکم شدن موج سرما در کاهش مصرف گاز خانگی و خاموش کردن وسایل گاز سوز غیر ضرور مبادرت داشته باشند تا شاهد افت و قطع گاز در این شرایط نباشیم.
انتهای پیام /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار