آماده سازی ۴۰۰ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: از مجموع ۱۲۰۰ واحد مسکونی ۴۰۰ واحد در طرح اقدام ملی مسکن آماده سازی شروع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،مبارک قدم در رابطه با آخرین وضعیت مالی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن گفت: موضوع پیشرفت پروژه‌ها اعم از کمیسیون ماده ۵، طرح آماده سازی، طرح معماری، موضوعات نظام مهندسی و تعیین ناظرین مکررا در جلسه شورای هماهنگی مسکن استان پیگیری شده و این موارد در دو سه ماه اول سال به اتمام رسیده، ولی تا کنون از مجموع ۱۲۰۰ واحد مسکونی ۴۰۰ واحد آماده سازی شروع شده است.

مبارک قدم افزود: از مجموع ۲ هزار و ۷۸۶ نفر که افتتاح حساب انجام دادند مبلغ واریزی متقاضیان ۸۹ میلیارد تومان می‌باشد که از این مبلغ فقط ۸ میلیارد تومان برای هزینه پروژه‌ها برداشت شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی درباره مبلغ پرداختی در زمینه تسهیلات توسط بانک بیان داشت: با وجود پیگیری‌های انجام شده و مکاتبات صورت گرفته از سوی اداره کل در تسهیلات تامین شده گردش مالی پایین است.

او گفت: اراضی اختصاص یافته به طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های مختلف از جمله مهرگان، آبیک، تاکستان، بویین زهرا، اقبالیه، اسفرورین، بیدستان، محمودآباد ۴۰ هکتار می‌باشد و در آبگرم، آوج و تاکستان بر اساس تفاهم نامه‌ای که با اوقاف منعقد خواهد شد و در اراضی فاز ۲ مهرگان، اقبالیه و الوند اراضی در حال آماده سازی هستند.

مبارک قدم در رابطه با عملکرد مهندسان ناظر و توجه به کیفیت ساخت در اجرای طرح اقدام ملی نیز مسکن گفت:در بازدیدی که هفته قبل از سایت طرح اقدام ملی داشتیم تذکرات و نکات لازم جهت رعایت مقررات ملی ساختمان و در نظر گرفتن کیفیت ساخت و ساز، به پیمانکار و مجریان پروژه ابلاغ شد.

دبیر شورای مسکن همچنین در این جلسه به بررسی نحوه اجرای انشعابات موقت آب و برق در پروژه‌های اقدام ملی و نحوه محاسبه حق بیمه قرارداد‌های ۴ جانبه مسکن مهر پرداخت و گزارشی از روند نظارت بر پروژه‌های اقدام ملی مسکن نیز توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان ارائه شد.

در این جلسه تفاهم نامه‌های تامین مسکن در راستای طرح اقدام ملی مسکن با وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، وزارت دفاع و اتاق تعاون نیز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار