18 کتاب‌ کودکانه با محتوا‌های عجیب که بزرگسالان را هم می‌ترساند + تصاویر

کتاب‌هایی مرتبط با کودکان وجود دارد که حتی بزرگسالان هم با خواندن آن‌ها به وحشت می‌افتند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ممکن است شما نیز این تجربه را داشته باشید که در کودکی یک داستان ترسناک بخوانید و پس از آن از شدت ترس هفته‌ها با روشن گذاشتن چراغ بخوابید. اما گاهی اوقات، داستان‌ها در بزرگسالی شوم‌تر هم هستند و بیشتر شما را به وحشت می‌اندازند. در اینجا کتاب‌هایی را می بینید که تاریک ترین، عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین داستان‌ها را روایت می‌کنند.


بیشتر بخوانید:


جادوگر‌ها

۱۸ کتاب کودکانه که برای بزرگسالان هم وحشت آور است
در رمان جادوگر‌ها به نوشته رولد دال، یک پسر بچه انگلیسی نروژی‌تبار، برای تعطیلات کریسمس به همراه مادر و پدر خود، به نروژ می‌رود تا مادربزرگش را ببیند. بعد از اتفاقاتی این پسر در دام جادوگران می‌افتد که قصد آن‌ها کشتن فرزندان انسان است. او به موش تبدیل می‌شود، اما در نهایت به همراه مادر بزرگش تمام جادوگر‌های انگلستان را به موش تبدیل می‌کنند.

قتل‌های عروسک خانه

در رمان قتل‌های عروسک خانه بتی رن رایت، شخصیت امی در اتاق زیر شیروانی عمه خود، یک خانه عروسک پیدا می‌کند. او می‌بیند که این عروسک‌ها حرکت می‌کنند و قتل پدربزرگ و مادر بزرگش که سال‌ها پیش در این خانه اتفاق افتاده را بازسازی می‌کنند.

سایه وحشت

۱۸ کتاب کودکانه که برای بزرگسالان هم وحشت آور است
مجموعه کتاب‌های سایه وحشت، در هر لیستی از کتاب‌های ترسناک جای دارد. این کتاب‌ها توسط آر. ال استاین نوشته شده و در ایران نیز به چاپ رسیده است. یکی از عجیب‌ترین قسمت‌های این مجموعه کتاب «شبی که عروسک زنده شد» است که همانطور که از نامش پیداس در مورد عروسکی است که زنده شده و دختران دوقلو را برده خود می‌کند.

غول بزرگ مهربان
با وجود آنکه کلمه مهربان در عنوان این کتاب دیده می‌شود، با این حال یکی از داستان‌های ترسناک است. یک غول عظیم که یک دختر یتیم را می دزد و غذای مورد علاقه او گربه های خیابانی است. این کتاب داستان مفصل‌تری از داستان کوتاه دنی، قهرمان جهان است که توسط همین نویسنده نوشته شده بود.

ارباب مگس‌ها

۱۸ کتاب کودکانه که برای بزرگسالان هم وحشت آور است

کتاب ارباب مگس‌ها به نوشته ویلیام گلدینگ قطعا نگران کننده‌ترین داستان است. گروهی از پسران جوان که در یک جزیره گیر افتاده اند، تصمیم می‌گیرند در آرامش و با وضع قوانین به زندگی ادامه دهند، اما در نهایت بر علیه یکدیگر اقدام می‌کنند. در پایان آن‌ها بیشتر این جزیره را در آتش می سوزانند. بر اساس این کتاب چندین فیلم سینمایی ساخته شده است.

پلی به سوی ترابیتیا
در رمان پلی به سوی ترابیتیا به نوشته کاترین پترسون، دو خارجی با یکدیگر دوست می‌شوند و یک پادشاهی خیالی ایجاد می‌کنند که در آنجا به عنوان پادشاه و ملکه حکومت می‌کنند. در یکی از روز‌ها شخصیت لسلی که نقش ملکه را بازی می‌کند بعد از تاب خوردن و افتادن از یک درخت جانش را از دست می‌دهد و به خواننده نشان می‌دهد که مرگ چقدر می‌تواند ناگهانی و ناخوداگاه باشد.

بانیکولا

۱۸ کتاب کودکانه که برای بزرگسالان هم وحشت آور است
شخصیت اصلی در این سری کتاب ها، یک خرگوش خون آشام است که خون را از سبزیجات می‌مکد و رنگ آن‌ها را سفید می‌کند.

بدبیاری‌ها
بدبیاری‌ها یا ماجرا‌های ناگوار، داستان سه خواهر و برادر است که در حادثه‌ای آتش سوزی خانه خود و پدر مادرشان را از دست می‌دهند. بعد از این ماجرا آن‌ها باید کنار یکی از فامیل‌های دورشان به نام کنت الاف زندگی کنند که قصد دارد به یکی از دختر‌ها به نام ویولت ازدواج کند که البته با زیرکی ویولت نقشه‌اش ناکام می‌ماند و فرار می‌کند.

آلیس در سرزمین عجایب

۱۸ کتاب کودکانه که برای بزرگسالان هم وحشت آور است
نام کتابی است که لوئیس کارول در سال ۱۸۶۵ منتشر کرد. این کتاب که برای کودکان نوشته شده‌است داستان خیالی سفر دختری به نام آلیس را تعریف می‌کند که به دنبال خرگوش سفیدی به سوراخی در زمین می‌رود و در آنجا با ماجرا‌های عجیبی روبه‌رو می‌شود.

کورالاین

۱۸ کتاب کودکانه که برای بزرگسالان هم وحشت آور است
کورالاین از نیل گیمن داستان دختری را تعریف می‌کند که توسط والدینش کم ارزش شمرده می‌شود. او وارد دنیای دیگری می‌شود که با والدین جدید و دوست داشتنی روبرو می‌شود که او را مثل دخترشان دوست دارند. اما وقتی به دنیای واقعی بر می‌گردد متوجه می‌شود پدر و مادر واقعی او ناپدید شده اند و والدین دیگر او در دنیای موازی، در این موضوع دست دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
ارباب مگس ها اصلا برای کودکان نیست و ممکن عواقب بدی داشته باشه گرچه کودکان ممکنه سر در نیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
یا خداااااا
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۰:۲۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
بعضی از کتاب ها ممکن است ظاهر کودکانه داشته باشند ، اما مشخصاً برای مخاطب بزرگسال نوشته شده اند و قرار گرفتن آنها در دسترس مخاطب کودک یا حتی نوجوان ، بی مسئولیتی محض است . نمونه مشخصش هم در فهرست شما ، ارباب مگس ها می باشد . ارباب مگس ها در اصل یک اثر فلسفی-سیاسی مشابه مزرعه حیوانات جورج اورول است که در آن کشورهای جهان به کودکانی تشبیه شده اند که بدون عقل و تفکر دست به کارهای خطرناک و ویرانگر می زنند .
آخرین اخبار