شناسایی ۴ مورد جدید کرونای انگلیسی در استان مرکزی

با ابتلای چهار نفر دیگر به ویروس کرونای انگلیسی مجموع مبتلایان در استان مرکزی به ۵ نفر رسید.

شناسایی 4 مورد کرونای انگلیسی در استان مرکزی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،  دکتر جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سه مورد از موارد جدید در شهر اراک شناسایی شده است که این افراد از نزدیکان فردی هستند که روز گذشته کرونای انگلیسی وی محرز شده بود.

وی گفت: یک مورد جدید دیگر نیز که امروز شناسایی شد، مربوطه به شهرستان تفرش است که چند روز گذشته در یک آیین عروسی در تهران شرکت کرده بود.

دکتر جمالیان افزود: با وجود تاکید‌های زیاد مبنی بر شرکت نکردن افراد در آیین‌های مختلف عروسی و عزا، اما جای تأسف دارد که شمار زیادی از مردم در این مجالس شرکت می‌کنند و به توصیه‌های بهداشتی توجه ندارند.

وی گفت: توجه نکردن مردم به توصیه‌های بهداشتی و ساده انگاری این ویروس وحشی سبب شیوع نوع جهش یافته آن خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: نوع جهش یافته کرونا موسوم به انگلیسی با میزان سرایت بالاتر و کمون کمتر و میزان مرگ و میر بالاتر همراه است و تا زمانیکه جامعه واکسینه نشود، این ویروس دچار جهش می‌شود.

دکتر جمالیان  افزود: تنها راه مقابله با ویروس جهش یافته کرونا، رعایت دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور پیدا نکردن در تجمعات و دورهمی‌ها است.  

انتهای پیام/ الف

 

برچسب ها: کرونا ویروس ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.