رونمایی از GPU‌های جدید سری Radeon RX 6000 در ۱۳ اسفندماه

شرکت AMD در رویداد جدید خود در اوایل ماه مارس از محصولات جدید خود رونمایی می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ده سال پیش، شرکت AMD در هر دو بخش پردازنده و GPU از Intel و NVIDIA عقب بود. با این حال، با ظهور پردازنده‌های مرکزی Ryzen و پردازنده‌های گرافیکی جدید Radeon، اوضاع کمی تغییر کرد. اکنون این شرکت قرار است سال ۲۰۲۱ خود را با ورود GPU‌های سری Radeon RX6000 آغاز کند. GPU جدید در تاریخ ۳ مارس ( ۱۳ اسفندماه ) در رویداد «Where Gaming Begins: Episode 3» رونمایی می‌شود. رویداد اول معرفی پردازنده‌های Ryzen 5000 را به همراه داشت، Ep.2 رونمایی از RX 6800 بود. اکنون، انتظارات زیادی از رویداد سوم می‌رود.


بیشتر بخوانید


این شرکت تصویری از GPU مورد نظر را منتشر کرد. مانند مدل‌هایی که قبلا ذکر شد این کارت گرافیک هم طرفداران خودش را دارد و به نظر می رسد بسیار بزرگ باشد. این شرکت احتمالاً دوباره از وانیل و کارت XT رونمایی خواهد کرد، پردازنده‌های گرافیکی جدید AMD Radeon RX ۶۰۰۰ در برابر پیشنهادات میان رده NVIDIA قرار می‌گیرند.

رونمایی از GPU‌های جدید سری Radeon RX 6000 در ۳ مارس

پردازنده GeForce RTX 3060 به زودی رسمی خواهد شد، اما به دلیل مشکلات موجود در زنجیره تأمین، اکنون تهیه یکی از این موارد بسیار پیچیده خواهد بود. همچنین این مورد RTX 3060 Ti است که در اکثر مکان‌ها به فروش می‌رسد. انتظار می‌رفت که در سه ماهه اول وضعیت بهتر شود، اما ظاهراً هنوز کمبود GPU وجود دارد.

بلافاصله پس از راه اندازی AMD چند واحد از پردازنده‌های گرافیکی به آن مجهز هستند؟

در سال گذشته، AMD از Radeon RX 6800 XT رونمایی کرد تا خانواده را با برچسب قیمت ۶۴۹ دلار تحت فشار قرار دهد. ۷۲ واحد محاسباتی و ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR 6 را روی یک باس حافظه پهن ۲۵۶ بیتی به ارمغان می‌آورد. کارت گرافیک می‌تواند تا ۲۰۱۵ مگاهرتز تحت بار کلاک شود و در شرایط ایده آل گاهی اوقات برای مدت زمان کوتاه به قله‌های ۲۲۵۰ مگاهرتز می‌رسد. AMD بیان می‌کند که این کارت در کل قدرت وات ۳۰۰ وات را مصرف می‌کند.

رونمایی از GPU‌های جدید سری Radeon RX 6000 در ۳ مارس

پردازنده RX 6800 XT همچنین حافظه پنهان ۱۲۸ مگابایتی را به همراه دارد. این فناوری که توسط AMD تجاری سازی می‌شود اساساً یک حافظه پنهان با سرعت بالا و دارای تراکم بالا و مبتنی بر حافظه پنهان Zen L 3 است. حافظه پنهان جدید برای به حداقل رساندن تنگنا‌های DRAM، کاهش تأخیر و مصرف برق ساخته شده است. همچنین به بهینه سازی رزولوشن‌های 4 K و 1440 p نیز کمک خواهد کرد. در ترکیب با VRAM، AMD اظهار داشت که Infinity Cache پهنای باند ۲.۱۷ x از یک حافظه GDDR 6 با عرض ۳۸۴ بیت را ارائه می‌دهد.

پردازنده RADEON RX 6900 XT

سلطان سری Radeon سال گذشته Radeon RX 6900 XT بود که می‌توان آن را کارت گرافیک برای علاقه‌مندان نامید. این پردازنده ۸۰ واحد محاسباتی را به همراه دارد، اما مشخصات باقیمانده مشابه 6800 XT است. معامله بزرگ اینجاست که قیمت آن ۹۹۹ دلار است و تقریباً عملکرد مشابه NVIDIA RTX 3090 با قیمت ۱۴۹۹ دلار را ارائه می‌دهد. بر اساس نمودار ارائه شده توسط AMD، حتی از رقیب خود پیشی می‌گیرد.

پردازنده گرافیکی جدید سری RX 6000 احتمالاً خلا left موجود در بازار میان رده را پر خواهد کرد، در حالی که دو GPU دیگر باید تنها شرط بندی این شرکت در بازار گل سرسبد باقی بمانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار