آماده باش نیرو‌های امدادی اصفهان برای برف ساعات آینده/ امدادرسانی به ۴۲خودروی مانده در برف

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: نیرو‌های امدادی استان با استفاده از ماشین آلات راهداری در ۴۲ راهدارخانه استقرار دارند و حدود ۱۰۰ پایگاه امدادی مربوط به هلال احمر در جاده‌ها آماده امدادرسانی هستند.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: از شب گذشته بارش برف و باران در مناطق غرب و جنوب غربی استان را تجربه کردیم که امروز نیز بارش ها به صورت بارش باران و برف در اکثر مناطق ادامه داشته است.

او ادامه داد: یشترین بارش ها در مناطق غرب و جنوب غربی استان اصفهان گزارش شده و از امشب حدود ۸ درجه دما افت می‌کند بنابراین فردا صبح در مناطق غرب و جنوب غربی استان یخبندان و مه آلودگی شدید و سنگین را در محور های مختلف استان خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: نیروهای امدادی استان با استفاده از ماشین آلات راهداری در ۴۲ راهدارخانه استقرار دارند و حدود ۱۰۰ پایگاه امدادی مربوط به هلال احمر، فوریت های پزشکی و تیم های امدادی در جاده ها برای امدادرسانی مستقر هستند.

شیشه فروش عنوان کرد: به ۴۲ خودرو طی شبانه روز گذشته که با بارش برف و باران دچار مشکل شده بودند امداد رسانی شد و در ۱۲ مقطع نیز در مناطق غربی استان برف روبی انجام شد، با این حال چندین مورد تصادف جاده ای داشتیم که با حضور به موقع نیروهای امدادی به آن ها رسیدگی شد و مجروحان به مراکز درمانی اعزام شدند.

او ادامه داد: طبق اعلام کارشناسان هواشناسی بارش‌ها تا پایان امشب ادامه خواهد داشت و فردا کاهش دما و مه‌آلودگی را خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: تجارب نشان داده که با افت دما، بارش برف و باران در مناطق مختلف یخ‌زدگی ایجاد می‌شود و عبور و مرور در محورهای صعب العبور مانند: گردنه ها و مناطق غرب و جنوب با شرایط خاص و سخت صورت می گیرد و شاهد یخبندان خواهیم بود.

شیشه فروش افزود: به تمام کسانی که در این مناطق رفت و آمد می کنند توصیه می شود قبل از حرکت با شماره گیری ۱۴۱ (مدیریت راه ها) وضع راه ها را استعلام و بررسی کنند.

او اظهار داشت: به رانندگان توصیه می شود خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند و تجهیزات سفر زمستانی را با به همراه داشته و به توصیه های پلیس راه توجه کنند از جمله این توصیه ها سرعت مطمئنه، اطمینان از سلامت خودرو قبل از حرکت، بررسی نور، برف‌پاک‌کن، سیستم های گرمایشی خودرو، لاستیک ها و مجهز بودن به زنجیر چرخ است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اگر رانندگان با مه آلودگی سنگین مواجه شده است توصیه می شود در اولین توقفگاه تا کاسته شدن شرایط مه آلودگی هوا توقف کامل داشته باشند تا دچار مشکل و نشود

شیشه فروش در پایان اضافه کرد: در هفته گذشته در محور سمیرم_شهرضا به علت یخبندان ساعت‌ها تردد با کندی صورت می‌گرفت و چند مورد تصادف خودروهای سنگین را داشتیم بنابراین توصیه می‌شود از تردد در این مناطق بدون زنجیر چرخ خودداری شود.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.