مقاومت در شرایط تحریم عزت برای ما و ذلت برای دشمنان را ماندگار می‌کند

امام جمعه یزد با تجلیل از صبر و مقاومت خانواده معظم شهدا، گفت: مقاومت در شرایط تحریم، عزت را برای ما و ذلت را برای دشمنان ماندگار می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با فرزندان و پدران شهدا به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر با اشاره به اینکه منطق خون شهدا، توکل به خدا و حرکت در مسیر خدا و صبر بر آزار‌ها تا رسیدن به کمال انسانی است، گفت: غربی‌ها این موضوع را بر نمی‌تابند، زیرا می‌دانند کسی که در مسیر خدا گام برداشت، دیگر زیر بار ظلم و ستم آن‌ها نمی‌رود.

او با اشاره به اینکه حرکت امام در انقلاب یک بعثت بود که اسلام، دین، شرافت و کمال را به ما عنایت کرد، افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، یک حرکت جدید و بزرگ بود که می‌توان آن را در سلسله حرکت انبیا به حساب آورد.

آیت الله ناصری با اشاره به زحمات و مرارت‌هایی که پیامبر اکرم (ص) در طول ۲۳ سال برای ترویج دین اسلام کشید و حضرت علی (ع)، امام حسین (ع) و همه ائمه اطهار (ع) در این مسیر به شهادت رسیدند، عنوان کرد: خداوند متعال در آیه ۱۲ سوره ابراهیم می‌فرماید: وَمَا لَنَا أَلَّا نَتَوَکَّلَ عَلَى اللَّهِ وَقَدْ هَدَانَا سُبُلَنَا وَلَنَصْبِرَنَّ عَلَى مَا آذَیْتُمُونَا وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُتَوَکِّلُونَ و همین صبر بر آزار دشمنان، انسان را به قله‌های رفیع عزت و انسانیت می‌رساند.

امام جمعه یزد ادامه داد: تمام آرزوی اوصیا و انبیاء الهی، اجرای احکام خدا و حکومت الهی بود یعنی حکومتی که حاکم آن خدا و قانون آن قانون الهی است.

او با اشاره به اینکه طاغوت‌های زمان تلاش می‌کردند که پیامبران و انبیاء الهی را هم مسیر خود کنند در غیر این صورت آن‌ها را از حکومت خود دور می‌کردند تا خطری آن‌ها را تهدید نکند، افزود: این منطق امروز استکبار است و می‌گویند یا همراه ما باشید یا شما را تحریم خواهیم کرد.

آیت الله ناصری ادامه داد: آن‌ها بر این باورند حال که مسیر پیامبر را انتخاب کردید و حاکمیت خدا را در ایران به اجرا درآوردید، انواع تهدید و تحریم را علیه شما به کار خواهیم گرفت تا از پای درآیید.

امام جمعه یزد تصریح کرد: غربی‌ها می‌بینند که حرکات پیامبرگونه و برقراری ارتباط با خدا، با سلطه و حرکات شیطانی آن‌ها همخوانی ندارد بر این اساس آن را بر نمی‌تابند، زیرا آن‌ها همواره به دنبال بهره کشی از انسان‌ها و بهره کشی از آن‌ها هستند.

او با اشاره به اینکه زمانی، امپراطوری انگلیس در خاورمیانه دنبال می‌شد و اموال و معادن کشور‌ها به غارت می‌رفت، یادآور شد: بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکا جانشین انگلیس در منطقه شد، اما از آنجا که کشور ما کشوری استثنایی و حرکات آن نشأت گرفته از حرکت انبیاء الهی است، هرگز زیر بار آن‌ها نرفتیم.

آیت الله ناصری ادامه داد: اکنون نیز چه ترامپ چه بایدن، مامور به این کارند که انسان‌ها را به ویژه در جهان اسلام سرکوب کنند و اموال و دارایی‌ها و منابع آن‌ها را غارت کنند و هر فرد و کشوری که پول داشته باشد، اما تعهد نداشته باشد، زیر یوغ آن‌ها قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: حذف تعهد، تدین و تعقل از سیستم آموزشی ما از سوی غربی‌ها از ۱۰۰ سال پیش نیز بر همین اساس انجام شده است، زیرا دنیای استکبار، ما را عزتمند و مستقل نمی‌خواهد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تجلیل از ایثارگری و صبوری خانواده‌های معظم شهدا بیان کرد: به برکت خون شهدا و مقاومت خانواده‌های ایثارگران، عزتی که همواره مدنظر امام و شهدا بود اکنون در کشور ما حاکم است.

آیت الله ناصری ادامه داد: عظمت حرکت خانواده‌های شهدا، ایثارگران و آزادگان در مسیر احیای اسلام و انقلاب و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) و زمینه ساز هدف خلقت خدا، یعنی رسیدن عزت و کمال الهی است.

او تاکید کرد: ما امروز راه‌های سخت را پیموده‌ایم و دشمن را مایوس کرده ایم گرچه آن‌ها هنوز امید دارند که با تحریم‌ها ما را از پا درآورند، اما اگر مردم در این برهه نیز مقاومت کنند، عزت برای ما و ذلت برای آن‌ها ماندگار خواهد شد.

در این مراسم به یاد پدران آسمانی شهدا در محوطه دبیرستان شاهد رمضان زاده، از سوی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و جمعی از خانواده شهدا، نهال غرس شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار