رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد؛

جزئیات جدید از دو بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:دو بیمار قمی مبتلا به کرونای انگلیسی ۷۲ و ۲۷ ساله  هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در حاشیه جلسه کمیته واکنش سریع دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:متاسفانه امروز تست جهش یافته ویروس کرونا یا کرونای انگلیسی دوبیمار، یک مورد بستری در بیمارستان و یک بیمار سرپایی مثبت اعلام شد.

او افزود:بلافاصله پس از مثبت شدن تست این دو بیمار  اطلاع رسانی شد و در حال حاضر تیم‌های رهگیری و نظارت با تمام توان در جهت شناسایی بیماران جدید مبتلا به ویروس جهش یافته در تلاش هستند.

قدیر ادامه داد:جلسه کمیته واکنش سریع دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده است که در این کمیته معاون و اعضای مرکز بهداشت و اعضای کمیته واکنش سریع حضور دارند تا در اسرع وقت بتوانیم اطرافیان این دو بیمار که مشکوک به کرونای انگلیسی هستند شناسایی و قرنطینه شوند  که از اشاعه ویروس جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه با اشاره به تفاوت ویروس کرونای انگلیسی با کرونا گفت:این ویروس  دچار جهش شده و  چسبندگی و سرایت آن خیلی بالا و مرگ و میر آن بیشتر است و افراد جوان را درگیر می‌کند.

او افزود: این دو بیمار قمی مبتلا به کرونای انگلیسی ۷۲ و ۲۷ ساله  هستند که هر دو اخیر یا به به سفر رفته اند یا از مهمان استقبال کرده اند؛ یکی از آنان در بیمارستان امیرالمومنین بستری است و دیگری در قرنطینه به سر می‌برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  عنوان کرد:نظارت، رهگیری و پیگیری با تشکیل کمیته واکنش سریع در حال اجرا است و   در مناطقی که این افراد تماس‌هایی داشتند تمرکز بیشتر است و بیماریابی سریع‌تر و دقیق تری انجام می شود تا ویروس گسترش پیدا نکند .

او در ادامه خواستار  تشدید محدودیت‌ها شد و گفت:خوشبختانه در جلسه ستاد مقابله با کرونا ،غیر حضوری شدن مدارس تصویب شد،از مردم خواهش می‌کنیم با توجه به قدرت و سرایت شدید این ویروس در زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و  حضور نیافتن در تجمعات و دورهمی های خانوادگی اهتمام داشته باشند.

قدیر گفت:نباید به وضعیت آبی استان دلخوش کنیم، چرا که اگر کوچکترین غفلتی صورت گیرد، دچار مشکلات بسیار خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: مردم را نمی ترسانیم اما ویروس کرونای انگلیسی شوخی بردار نیست و نباید بی تفاوت از کنار آن عبور کنیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
خیلی اعصابم خورد شد.خاهشا کنترل شه.امروز صبح باخبر بارش برف خیلی خوشحال شدم. ولی این کرونای انگلیسی الان داغونم کرد.ایشالاکه رفع شه.باتوسل به اهل بیت و رعایت بهداشت .
آخرین اخبار