مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان:

با پایان دادن به دورهمی‌ها کرونا را از خانه‌ها بیرون کنیم

رییسی دلیل عمده ابتلا به کرونا را دورهمی‌های خانوادگی عنوان کرد و گفت: با پایان دادن به مهمانی‌ها به مهار کووید-۱۹ کمک کنیم.

داوود رییسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه دورهمی‌های خانوادگی و برگزاری مراسم عروسی و فاتحه خوانی سرعت انتشار کرونا ویروس را افزایش داده است، گفت: از شهروندان انتظار داریم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و خودداری از حضور در مراسم با جمعیت زیاد به مهار کووید-۱۹ کمک کنند.

او وضعیت کرونا ویروس در هندیجان را بحرانی توصیف کرد و افزود: تست کرونا با همکاری تیم‌های رهگیری و مراقبت در منزل، تیم‌های نظارتی و حمایتی طرح حاج قاسم سلیمانی در شهرستان انجام می‌شود و براساس مستندات و آمار‌های به دست آمده نتیجه بیش از ۵۰ درصد تست‌ها مثبت است.

رییسی با بیان اینکه بیشتر از ۶۰ درصد بیماران مثبت کرونا با منشا خانوادگی و کمتر از ۴۰ درصد دلایلی نظیر مسافرت و شرکت در مراسم را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین و بهترین اقدام برای مقابله با زنجیره ابتلا به کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان بیان داشت: از مردم خواهشمندیم به دلیل وقوع وضعیت قرمز کرونایی، از برپایی انواع مراسم و تجمع، دورهمی‌های خانوادگی حتی با فامیل درجه یک و حضور در آرامستان‌ها خودداری کنند، از منزل خارج نشوند و در شرایط خروج ضروری حتماً ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و به مراکز پر ازدحام و شلوغ نروند و دست‌های خود را با صابون یا الکل ضدعفونی کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.