سازمان صمت گیلان؛

مرغ را گران نخرید/ تخلف را به ۱۲۴ اطلاع دهید

سازمان صمت گیلان اعلام کرد: مردم قیمت مرغ گران‌تر از نرخ مصوب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اعلام کرد: مرغ در بازار این استان به مقدار مورد نیاز وجود دارد و باید با قیمت هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان به مشتریان عرضه شود.

مردم در صورت مشاهده قیمت مرغ گران‌تر از نرخ مصوب حتما تخلف را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

 انتقال مرغ به خارج از گیلان ممنوع است

فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به وضعیت بازار مرغ در این استان گفت: بر اساس آخرین تصمیمات ستاد تنظیم بازار گیلان خارج کردن مرغ زنده از مبادی خروجی استان ممنوع است.

او افزود: در راستای کنترل و نظارت، تمام کشتارگاه‌ها و کشتارگران و واحد‌های صنفی باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ساماندهی کشتارگران و تعیین نماینده‌ای برای دریافت روزانه ۱۰۰ تن مرغ زنده به قیمت مصوب اظهار داشت: هیچ واحد صنفی نیز حق قطعه بندی مرغ را ندارد.

افزایش توزیع مرغ گرم از ۲۰۰ تن به ۲۶۰ تن در روز

دلق پوش همچنین به افزایش توزیع مرغ گرم از ۲۰۰ تن به ۲۶۰ تن در روز نیز اشاره کرد و گفت: توزیع مرغ گرم در بازار استان گیلان ۲ بار در روز به صورت صبح و عصر انجام خواهد شد.

او با تأکید بر تشدید نظارت بر بازار مرغ و انجام گشت‌های مشترک بازرسان سازمان صمت، تعزیرات؛ اتاق اصناف و دامپزشکی افزود: تخصیص شعب ویژه در تعزیرات برای رسیدگی به تخلفات مرغ و بررسی خارج از نوبت پرونده‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان صمت گیلان به قیمت مرغ زنده نیز اشاره و با بیان اینکه به نرخ مصوب قیمت مرغ زنده ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان است، ادامه داد: قیمت مرغ گرم در واحد صنفی نیز ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده است.

آغاز توزیع مرغ منجمد از نیمه دوم اسفند ماه

دلق پوش به مصوبه ستاد تنظیم بازار گیلان در زمینه استقرار بازرسان مقیم در کشتارگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: توزیع مرغ منجمد با مجوز ستاد تنظیم بازار کشور از نیمه دوم اسفند ماه آغاز خواهد شد.

او با اشاره به برخی مشکلات در زمینه نبود مرغ در استان و توزیع نامناسب، یادآور شد: افزایش قیمت مرغ در استان‌های همجوار و بزرگ که گیلان تأمین مرغ آن را به عهده دارد، سبب شد تا بازار استان تحت تأثیر قرار گیرد و ملتهب شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: برخی سودجویی‌ها نیز در انتقال مرغ به خارج از استان و یا قطعه بندی غیرقانونی مرغ وجود دارد که با آنها برخورد شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.