پیگیری های باشگاه خبرنگاران جوان البرز نتیجه داد؛

ساختمانی که از زیر آب بیرون آمد/ باغستان و خانه‌هایی که آب زده شد

خبر ساختمانی در کرج که زیر آب قنات مانده بود تکانی به شهر داد و به نتیجه رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، چندی پیش باشگاه خبرنگاران جوان البرز از وجود ساختمانی به نام پارسیان در باغستان منطقه شش شهرداری کرج خبر داد.

این ساختمان چند طبقه که با سهل انگاری مهندس ناظر و شخص سازنده در مسیر گالری قنات قرار گرفته بود با گذشت چند سال از عمر خود شاهد جوشیدن آب قنات در طبقه منفی یک خود شد و این جوش و خروش تا جایی پیش رفت که به تخریب شانزده درصدی پی این ساختمان انجامید.


بیشتر بخوانید


پس از گذشت مدتی یکی از ساکنان ساختمان پارسیان در تماس با خبرنگار ما از پرداخت هزینه های بازسازی ساختمان توسط مهندس ناظر خبر داد.

باقی ماجرا را از مهدی زاده، معاون عمران شهرداری منطقه شش جویا شدیم.

مهدی زاده در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: پس از آن که باشگاه خبرنگاران جوان به موضوع ساختمان پارسیان ورود کرد، شهردار مرکز کرج نیز برای پیگیری جدی این ماجرا دستور رسیدگی داد.

او افزود: ابتدا نقشه قنات های شهر کرج به صورت ابتدایی تدوین شد و سپس از یکی از شرکت های بین المللی دعوت به عمل آمد تا مطالعات لازم روی ساختمان و قنات انجام شود.

مهدی زاده گفت: تعدادی چاه های جذبی هوشمند در اطراف قنات احداث خواهد شد تا به محض افزایش حجم آب آن، آب را به درون خود هدایت کند.

او افزود: هچنین به مرور زمان مسیر قنات نیز لایروبی و ترمیم خواهد شد تا جریان عادی خود را طی کند.

معاون عمران منطقه شش شهرداری کرج گفت: متاسفانه قصور مهندس ناظر و سازنده ساختمان پارسیان محرز است و ایجاد ستون انفرادی یکی از خطاهای فنی آنان در احداث این بنا محسوب می شود.

مهندس ناظر ساختمان پارسیان در ازای عدم شکایت ساکنان این ساختمان از او راضی به پرداخت خسارات شده است.

به گفته یک کارشناس چنین سهل انگاری یک مهندس ناظر می تواند به ابطال پروانه او منتهی شود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.