قیمت مرغ در مرز سقوط / توزیع ۴ هزار و هشتصد مرغ منجمد در خراسان رضوی

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون توزیع مرغ منجمد به منظور تنظیم بازار خراسان رضو‌ی به میزان ۴ هزار و ۸۰۰ تن انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سعادت علی‌نیا مدیرکل پشتیبانی امور دام استان خراسان رضوی گفت:  میزان توزیع مرغ تنظیم بازار در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از هفت برابر شده است.

او در خصوص وضعیت مرغ گرم و کمبود آن در بازار خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه در تامین و تولید مرغ مشکلی وجود ندارد و در روند عرضه است که به دلیل مسائل نظارتی شاهد عدم توزیع مرغ هستیم، توزیع مرغ منجمد جهت تنظیم بازار در این شرایط انجام نمی‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان خراسان رضوی ادامه داد: توزیع مرغ منجمد و اعلام سهمیه برای استان در پایان سال و آستانه آغاز سال نو همانند سنوات گذشته انجام می‌شود.

علی نیا با بیان اینکه طبق اعلام جهاد کشاورزی استان در دی ماه و بهمن ماه امسال به ترتیب ۷.۵ و ۹ میلیون جوجه ریزی در استان انجام شده است بیان کرد: به این ترتیب روزانه بین ۵۵۰ تا ۵۷۰ تن گوشت مرغ گرم کشتار و وارد بازار می‌شود که بنابه دلایلی در عرضه، اختلال وجود دارد که طی روز‌های آینده با تقویت نظارت، این کمبود برطرف می‌شود.

او تصریح کرد: نیاز استان خراسان رضوی به مرغ گرم روزانه ۴۲۰ تن است بنابراین بیش از ۱۰۰ تن مازاد تولید در استان داریم بنابراین نباید نیازی به توزیع مرغ منجمد باشد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان خراسان رضوی تاکید کرد: به زودی سهمیه توزیع مرغ منجمد برای پایان سال در استان از سوی تهران اعلام و به محض اعلام، توزیع آغاز می‌شود.

انتها ی پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.