تماس تلفنی فیصل مقداد با محمد جواد ظریف

وزیر خارجه سوریه در تماس با وزیر خارجه کشورمان در خصوص روابط دوجانبه و تقویت آن بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، فیصل مقداد، وزیر خارجه و مهاجران سوریه در تماس با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در خصوص روابط دوجانبه و راه‌های ارتقای آن و تقویت آن در تمامی زمینه‌ها و به خصوص در زمینه همکاری اقتصادی به منظور عبور از اثرات غیر انسانی اقتصادی که به شکلی غیر قانونی بر ملت‌های ایران و سوریه اعمال شده، بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری سانا، دو طرف در این گفتگو، در زمینه دیدار‌هایی که به تازگی طبق روند آستانه در شهر سوچی روسیه برگزار شده است، بحث و تبادل نظر کردند. دو طرف بر ضرورت پایبندی طرف‌های غربی به آنچه در قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص سوریه آمده و نیز بیانیه پایانی نشست‌های آستانه در خصوص ضرورت احترام به حاکمیت سوریه، استقلال و یکپارچگی آن و نیز متوقف ساختن هرگونه حمایتی از گروه‌های تروریستی مسلح تأکید کردند.

دو طرف همچنین بر اهمیت برداشتن موانع موجود در برابر هرگونه همکاری اقتصادی میان دو کشور به شکلی که روابط دوجانبه را در بخش‌های مختلف اقتصادی ارتقا بخشد، تأکید کردند.

طبق اعلام خبرگزاری سانا، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه بر حمایت قوی و استوار مواضع ایران در برابر نقض توافق هسته‌ای از سوی کشور‌های غربی و نیز ادامه مخالفت دولت آمریکا با بازگشت از تصمیم‌های دولت سابق این کشور در زمینه خروج از توافق هسته‌ای و نقض قطعنامه شورای امنیت که برجام را به تصویب رسانده، تأکید کرد.

فیصل مقداد در این تماس همچنین از حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت سوریه در زمینه‌های مختلف، به خصوص زمینه اقتصادی به منظور کاهش آثار اقتصادی یکجانبه‌ای که پایداری ملت سوریه را هدف قرار داده، تشکر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار