بازدید استاندار قزوین از نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی

استاندار قزوین از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در تهران دیدن کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری گفت: اقتصاد گردشگری بخش مهمی از اقتصاد استان را در برمی‌گیرد که در تلاشیم با برنامه ریزی جامع و دقیق بتوانیم در این حوزه اقدامات موثری انجام دهیم.

استاندار قزوین افزود:استان قزوین به لحاظ پیشینه و غناى آثار تاریخى از استانهاى مهم کشور به شمار مى رود و آثار ارزشمند تاریخى که از دوره هاى مختلف در استان وجود دارد در کنار جاذبه هاى منحصر به فرد طبیعى ظرفیت بزرگى را براى توسعه گردشگرى داخلى و خارجى فراهم کرده است.

جمالی پور اضافه کرد: خوشبختانه با تعامل خوب و ارتباط سازنده اى که با اداره کل میراث فرهنگى در استان وجود دارد برنامه ریزى گسترده اى براى تثبیت جایگاه مقصدی استان صورت گرفته که به دلیل شیوع کرونا طى یکسال اخیر اثربخشى لازم را نداشته و امید داریم در سال ١٤٠٠با ریشه کن شدن این بیمارى بتوانیم زمینه حضور بیش از پیش گردشگران در استان را فراهم کنیم.

استاندار در خصوص اقدامات صورت گرفته در استان در تعامل با وزارتخانه میراث فرهنگى، گردشگرى و صنایع دستى اظهار کرد: این اقدامات شامل توسعه گردشگرى روستایی و ایجاد اقامتگاههاى بومگردى در منطقه الموت و مناطق دیگر داراى ظرفیت بومگردى بوده و در حوزه آثار تاریخى نیز با تخصیص اعتبار مناسب از طریق استان و از طریق ملى در کنار اداره کل میراث فرهنگى بوده ایم.

جمالی پور تاکید کرد: تقویت اقتصاد گردشگرى و بهره مندى از ظرفیت آن موضوع بسیار حائز اهمیتى است که امروز در کشور مورد توجه واقع شده و باید براى تقویت اقتصاد ملى به عنوان یک اصل در کنار سایر ظرفیت‌ها به آن پرداخته شود.

این نمایشگاه روز جمعه هم در محل نمایشگاه‌های بین الملل دایر خواهد بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.