روسیه حمله آمریکا به خاک سوریه را شدیدا محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو احترام بی‌قید و شرط به حاکمیت ارضی سوریه را خواهان است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو حمله سحرگاه امروز نیروی‌های آمریکا به مرز سوریه و عراق را به شدت محکوم می‌کند.

ماریا زاخارووا اعلام کرد: ما چنین اقداماتی را شدیداً محکوم می‌کنیم. ما خواهان احترام بی قید و شرط به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه هستیم. ما بر رد هرگونه تلاش برای تبدیل سرزمین سوریه به عرصه‌ای برای حل امتیاز‌های ژئوپلیتیک تأکید می‌کنیم.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز در خصوص تجاوز نظامی آمریکا به شرق سوریه اعلام کرد: مسکو از نزدیک تحولات را به طور دقیق رصد می‌کند. ما با همکاران سوری خود در ارتباط دائم هستیم.

پسکوف همچنین گفت که او هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا آمریکا به طرف روسی در مورد حملات برنامه ریزی شده خود اطلاع داده، ندارد، زیرا این اطلاعات از طریق تماس‌های نظامی منتقل می‌شود.

جنگنده‌های آمریکایی سحرگاه جمعه اقدام به بمباران مواضع گروه کتائب حزب الله در مرز عراق و سوریه کردند. بر این اساس، دو مقام آگاه اعلام کردند آمریکا مواضع نیرو‌های هم پیمان ایران در سوریه را بمباران کردند.

رسانه صابرین نیوز وابسته به نیرو‌های مقاومت عراق نیز اعلام کرد جنگنده‌های آمریکایی یک ساختمان خالی و یک نقطه دیگر در مرز عراق و سوریه (بین البوکمال و القائم) را هدف قرار دادند. این حمله نزدیک به ۱۷ کشته داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
انتقام َ، منشور انتقام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
دوباره خون آشامان از غارهایشان در امدند و تشنه خون اند . چرا نباید این منطقه آرامش داشته باشد؟ دوباره چه خوابی دیده اند؟
Germany
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
چرا دروغ میگید روسیه گفته ما در جریان بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
قدرت امریکا رو ببینید لامذهبا راحت کشورهای دیگه رو بمباران میکنن هیچکس هم ازش سوال نمیپرسه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۵۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
باید یه منشور بین اللملی جدید ایجاد بشه که جلوی چنین اقدامات تروریستی توسط آمریکا و اسراییل و اروماییها گرفته بشه.متاسفانه بیشتر کشور ها در مقابل زورگویی امریکا راه ظلت رو انتخاب کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
چون مدم عراق عرضه ندارن با جدیت بگن آمریکا خارج شو و به قول رهبر عزیز چند صدایی در کشورشان هست پس همان بهتر که خفت این حملات را تحمل کنند .
هر کس سکوت کرد شکست میخورد.
Iran (Islamic Republic of)
منطقی
۲۲:۲۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
این چه قدرتی است که فقط با دول ضعیف و ضعیف شده در می افتد ؟ ویتنام ، عراق، سوریه ، لیبی، افغانستان و ... و جالب اینکه در هیچ یک به موفقیت و اهداف مورد ادعای خود نرسیده است ! چنانکه در افغانستان مجبور به قبول و مصالحه با طالبان شد و القاعده هنوز فعال است ، در ویتنام بعد بیست سال جنایت با خفت بیرون رفت ، در سوریه بشار اسد همچنان بر مسند قدرت است، در لیبی هشت سال بعد از قذافی ویرانه ای را به جا گذاشته با کلی داعشی و بوکوحرام و در عراق بعد تضعیف نظامی صدام و ایجاد داعش و نوای تجزیه طلبی و ویران گردن زیر ساخت ها اکنون کاملا مخالف با قوانین بین الملل و مجلس عراق ، اشغالگرانه ماندگار شده است و داعشیان را زیر پرو بال خود گرفته است و ترامپ با ترس ، مخفیانه و مغایر باقوانین به عراق می رود و اکنون بدون شرم معادن نفت عراق و سوریه را غارت می کند ودر یمن بامشارکت چند کشور مرتجع و استبدادی منطقه از عهده یمن تجزیه شده بر نیامده است !! بمباران در یک کشور چون سوریه ودر یک گوشه که قدرتی برای دفاع ندارند هنر نظامی است ؟ یا انسانی؟ چرا خود را باخته و رنگ یرقانی ها را گرفته اید ؟ عاقبت همه مرگ است ، پس مرگ با عزت را انتخاب کنیم یعنی شهادت در راه خدا و خلق خدا و ملک و ملت مانند قاسم سلیمانی و ده ها مدافع دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
این عراق بی عرضه که لیاقت سردار رو نداشت دوباره در آینده ای نزدیک گرفتار چیزی بد تر از داعش خواهد شد حالا ببینید
آخرین اخبار