درخشش اساتید زنجانی برتارک علم و دانش

۶ استاد دانشگاه زنجان در فهرست دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان سپهری مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان گفت:

بر مبنای نتایج ارائه شده از رتبه بندی اخیر دانشگاه استنفورد، ۶ تن از اعضای هیات علمی این دانشگاه در فهرست دانشمندان برتر جای گرفتند.

علی سپهری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان افزود: نام دکتر اصغر رمضانی عضو هیات علمی و استاد تمام گروه شیمی، دکتر امید رحمانی عضو هیات علمی و استاد تمام گروه مهندسی مکانیک، دکتر صالح مبین، دکتر عباس ربیعی، دکتر فرشاد مریخ بیات و دکتر اصغر طاهری از اعضای هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه زنجان در این فهرست قرار دارند.  

وی اظهار داشت: این پژوهش که از داده‌های استنادی اسکوپوس استفاده کرده، دانشمندان را در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته طبقه‌بندی کرده است.

سپهری افزود: شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی انتشار حداقل پنج مقاله بوده است و در مجموع حدود هشت میلیون دانشمند در این گزارش، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: در لیست نهایی علاوه بر ۱۰۰ هزار نفر برتر، ۲ درصد نفرات برتر هر حوزه موضوعی نیز به فهرست نهایی اضافه شده است در این لیست نام ۱۱۵۴ دانشمند ایرانی به چشم می‌خورد.  
سپهری گفت: بررسی دانشمندان ایرانی حاضر در این لیست نشان می‌دهد دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران و علم و صنعت بیشترین تعداد پژوهشگران را به خود اختصاص داده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان گفت: نتایج این پژوهش در مجله  Plos Biology در مقاله‌ای با عنوان Updated science-wide author databases of standardized citation منتشر شده است.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.