امام جمعه تبریز:

هرچه بکارید همان را درو می‌کنید

امام جمعه تبریز شرکت در انتخابات و انتخاب درست را علاج مشکلات کشور دانست و گفت: مردم باید بدانند آنچه بکارند همان را درو خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: شاید برخی‌ها در انتخابات شرکت نکنند و بعد‌ها بگویند چرا فلان کار نشد و یا شد در حالی که اگر شرکت می‌کردند و یک فرد درست انتخاب می‌شد قطعا آن کاری که می‌خواستند انجام می‌شد پس جای گله نمی‌ماند.

او با اشاره به فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان شرقی در ۲۹ بهمن گفت: انتخابات پرشور و انتخاب درست یکی از تاکیدات رهبر عزیز در این دیدار بود چرا که انتخابات اهمیت و جایگاه بسیار بالایی در نظام اسلامی دارد.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: اگر فرد شایسته را انتخاب کنیم حتما نتیجه شایسته هم می‌گیریم چرا که انتخابات مظهر جمهوریت برآمده از اسلام است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه انتخابات مظهر خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری است، گفت: انتخابات مظهر آزادی مردم در انتخاب سرنوشت خودشان است و باید با دقت فراوان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت و به وظیفه دینی خود عمل کنیم.

او در بخش دیگری از خطبه‌ها به درماندگی جریان غرب در موضوع سعید حریری و تشکیل کابینه در لبنان پس از تشکیل دولت بایدن اشاره کرد و گفت: بن سلمان در جستجوی راه‌های جدیدی برای برون‌رفت از مخمصه ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه سعد حریری شاید به طور سنتی به عربستان وابستگی شدید دارد، اما برخورد‌های تحقیرآمیز بن سلمان با او و جلب او به ریاض موجب تنفر شدید سعد حریری از شخص بن سلمان شده است، افزود: البته با وجود این تنفر او جرات فاصله گرفتن از آل‌سعود را ندارد.

امام جمعه تبریز گفت: شرایط بد بن سلمان در یمن و عزم او برای پایان جنگ نمایشی در این کشور نشانگر این است که بن سلمان باید هر چه زودتر از قدرت خداحافظی کند و آل سعود جای خود را به رقبا بدهد.

او گفت: این شرایط باعث شد سعد حریری درمانده‌تر از همیشه سمت و سوی خود را به سمت امارات و قطر سوق دهد و فاصله اش را از آل سعود بیشتر کند تا در آینده بتواند به پشتوانه این کشور‌ها جایگاه خود در لبنان را بهبود بخشد.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: با وجود این جریان مقاومت با هوشمندی و کیاست و تدوین سناریو‌های مواجهه متناسب با این جریان همچنان محبوب تمام اقشار مردم است.

او در ادامه خطبه‌ها از برگزاری میز‌های خدمت قبل از خطبه‌های نماز جمعه توسط مسئولان و نمایندگان مجلس قدردانی کرد.

امام جمعه تبریز گفت: بنده در نماز جمعه هفته قبل اعلام کردم که هر کسی در خصوص بیانات رهبری آثار فاخر داشته باشد، قدردانی خواهد شد که در این زمینه آقای شهودی و کریمی مراغه‌ای اشعار بسیار زیبایی سروده‌اند.

او با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس کمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری گفت: همه باید موظف به اجرای مواسات و کمک به مستضعفان باشیم تا هیچ کدام از هموطنان با مشکلات خود تنها نمانند بلکه باید سراغ آن‌ها برویم و کمک‌رسانی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: گرفتن دست مستضعف علاوه بر وظیفه انسانی یک وظیفه دینی است و به عبارت دیگر انسان مالک حقیقی نیست بلکه نماینده یک اموال و مالک حقیقی است از این‌رو انفاق یکی از علائم مومنین راستین عنوان شده است.

او گفت: انفاق کار مردمان باهوش است که خلاء‌ها را دیده و در تلاش کشف صحیح خلاء‌ها و رفع آن‌ها هستند و امید است در هفته احسان و نیکوکاری از طریق مجموعه‌های امدادی و موسسات خیریه به فکر نیازمندان باشیم، زیرا فصل عید را پیش‌رو داریم و خانواده‌های زیادی چشم به راه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم همچنین از نظم و شکوه و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط نمازگزاران تجلیل کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۵:۲۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
اصلا فرق نمی کند چه کسی انتخاب شود. تا الان شرکت کردیم هر چه خودشان خواستند کردند و ما هم گله بکنیم یا نکنیم فرقی به اوضاع ندارد. از این به بعد خودتان انتخاب کنید و خودتان اجرا کنید