شیوع کرونای انگلیسی در کمین شهرستان دلفان

مدیر شبکه بهداشت و درمان دلفان گفت: نگرانی ما از شیوع کرونای انگلیسی در ایام عید جدی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،  جهانیان مدیر شبکه بهداشت و درمان دلفان  گفت:تعداد نمونه گیری‌های بهمن نسبت به دی ماه ۲۴ درصد ودر مقایسه  باآذر ماه  ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

 جهانیان افزود: موارد بستری نیز در بهمن ماه نسبت به دی ماه ۴۷ درصد و نسبت به آبان ۷۶ درصد کاهش داشته ایم.

او بیان کرد: در موارد مثبت نیز خوشبختانه در بهمن نسبت به دی ماه ۴۰ درصدو نسبت به آذرماه ۳۵ درصد و در مقایسه با آبان ۶۳ درصد کاهش وجود داشته است.

مدیر شبکه بهداشت دلفان یادآورشد: با وجود افزایش آمار نمونه گیری تعداد موارد مثبت کاهش یافته است به طوریکه در طول سه ماهه اخیر نمونه گیری ۲۵ درصد افزایش یافته  و تعداد موارد مثبت ۵۷ درصد کاهش یافته است و مرگ میر نیز ۶۹ درصد کاهش داشته ست.

جهانیان  با بیان اینکه تعداد بستری‌ها در بیمارستان صفر است تاکید کرد:با این وجود نگرانی‌های اصلی ما ایام نوروز و بازگشت کارگران و مسافران نوروزی که با ورود این عزیزان و مسافران به دلفان احتمال تغییر  شرایط وجود دارد.

او تاکید کرد:نگرانی ما از شیوع کرونای انگلیس در  ایام عید جدی است و با توجه به سرعت شیوع و احتمال مرگ می‌تواند فرد مبتلا را دچار غفلت کند لذامردم باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و از شرکت در مراسم های عمومی  و عزا جدا اجتناب کنند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار