هشدار چین به اقدامات آمریکا در تنگه تایوان با رهگیری ناوشکن آمریکایی

ارتش چین ضمن رهگیری یک ناوشکن آمریکایی، نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن در منطقه تنگه تایوان هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش چین امروز (جمعه) از رهگیری یک ناوشکن آمریکایی در تنگه تایوان خبر داد.

«ژانگ چونهوی» سخنگوی ارتش آزادی‌بخش چین، رهگیری یک ناوشکن آمریکایی در تنگه تایوان را اعلام کرده و نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز این کشور در منطقه هشدار داد.

این مقام ارتش چین در این باره گفت: «ناوشکن "یو‌اس‌اس کرتیس ویلبر" زمان عبور از تنگه تایوان از سوی ما رهگیری شد.»

او سپس به آمریکا هشدار داده و گفت: «چنین اقداماتی خطر را در منطقه افزایش داده و صلح و ثبات را تضعیف می‌کند. این اقدامات از سوی ما به‌شدت محکوم است.»

اما ناوگان هفتم نیروی دریایی ارتش آمریکا مانند همیشه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: «ارتش آمریکا اجازه دارد در مکان‌هایی که از سوی قوانین بین‌المللی مجاز اعلام شده پرواز، ناوبری، و عملیات انجام دهد.»

روز گذشته نیز ارتش آزادی‌بخش چین از واشنگتن به‌دلیل عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان انتقاد کرد و گفت: «آمریکا صلح منطقه را برهم می‌زند.»

در آن زمان نیز ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: «عبور ناوشکن آمریکایی براساس قوانین بین‌المللی انجام شده و این حمل و نقلی معمول و با احترام به آزادی‌های اقیانوس آرام است.»

چین، تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند. تایوان در حال حاضر از سوی یک رژیم رقیب اداره می‌شود که اعضای آن در سال ۱۹۴۹ و در پایان جنگ داخلی چین، به این منطقه پناه بردند.

اما درمقابل نیز آمریکا به‌شدت مخالف حضور بیشتر نیرو‌های چینی در آب‌های این منطقه است، چراکه پکن را تهدیدی برای خود در منطقه می‌بیند.

استراتژیست‌های آمریکایی معتقدند با ادامه یافتن رشد اقتصادی چین و ثروتمندتر شدن این کشور، پکن در آینده‌ای نزدیک توان اقتصادی خود را به توان نظامی تبدیل می‌کند و تقابل میان آمریکا و چین اجتناب‌ناپذیر است. تایوان و دریای چین جنوبی دو منطقه‌ای هستند که احتمال درگیری نظامی میان دو کشور در آنجا بسیار بالا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار