بیشترین نرخ تورم امسال استان سمنان در بهمن ماه

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: کمترین نرخ تورم در استان از ابتدای فروردین تا پایان بهمن مربوط به مرداد و شهریور با نرخ ۲۳.۹ درصد و بیشترین نرخ تورم در بهمن با نرخ ۳۱.۸ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی سلامتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: میانگین نرخ تورم مرداد ماه در کشور ۲۵.۸ درصد و در شهریور ماه ۲۶ درصد بود و نرخ تورم در استان سمنان طبق گزارش‌ها کمتر از میانگین کشوری بود.

او اضافه کرد: نرخ تورم این استان در بهمن امسال کمتر از میانگین کشوری و ۳۱.۸ درصد است.

او اضافه کرد: نرخ تورم بهمن امسال در کشور ۳۴.۲ درصد و در استان سمنان کمتر از کشور و به میزان ۳۱.۸ درصد گزارش شد.

مهدی سلامتی افزود: براساس آمار و تحلیل‌ها نرخ تورم در استان سمنان بهمن امسال ۲.۴ درصد از میانگین نرخ تورم کشوری پایین‌تر بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری سمنان گفت: تورم خانوار‌ها در ۲ بخش شهری و روستایی نیز مورد تحلیل قرار می‌گیرد که بر اساس آمار، نرخ تورم خانوار‌های شهری در کشور در بهمن امسال ۳۴.۱ درصد و در استان سمنان ۲.۶ درصد کمتر از میانگین کشوری و ۳۱.۵ درصد گزارش شد.

او بیان کرد: نرخ تورم خانوار‌های روستایی در کشور ۳۵ درصد و در استان سمنان ۳۲.۷ درصد است و آمار نشان دهنده پایین بودن ۲.۳ درصدی نرخ تورم روستایی در استان سمنان نسبت به کشور بود.

او خاطرنشان کرد: بررسی هزینه کرد‌ها در زمینه‌های مختلف مانند کالا‌های خوراکی و آشامیدنی، دخانیات، پوشاک و کفش، بهداشت و درمان، حمل و نقل، ارتباطات و آموزش، از شاخص‌های اصلی سنجش تورم است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان تصریح کرد: شاخص اصلی سنجش تورم بررسی نسبت هزینه‌کرد خانوار استانی از کل هزینه‌ها است.

انتهای پیام / گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار