معضل تخلیه پسماند در راسفند و نوترکی

یک فعال محیط زیست گفت: نزدیک به ۳ دهه است که پسماند‌های شهر ایذه به صورت غیر اصولی در منطفه راسفند دفع می‌شوند که این مسئله اعتراض اهالی را در پی داشت.

 

هژیر کیانی، فعال محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: نزدیک به ۳ دهه پسماند‌های شهری ایذه به صورت غیر اصولی دفع و بدون وجود حصار در منطقه راسفند و نوترکی دفع می‌شوند که همین مسئله موجب بیماری مردم و اعتراض اهالی شده است.

او افزود: نفوذ شیرابه‌ها به آب‌های زیر زمینی، بوی بد ناشی از سوختن زباله‌ها و تغذیه دام‌ها به توجه به نبود حصار در پیرامون محل دفع پسماند‌ها از دیگر مسائلی است که موجب شده تا مردم نسبت به آن معترض گردند.

کیانی بیان کرد: انتظار می‌رفت این مسئله پیامد‌های اجتماعی در پی داشته باشد و همینطور نیز شده، اما شهرداری عملا این منطقه را رها کرد و به دنبال هیچ چاره برای رفع آن نیست. اخیرا نیز در اقدامی خطرناک برای سلامتی مردم، محل دفع زباله‌ها در ایذه را در نزدیکی مناطقی گردشگری، قبرستان «بهشت زهرا» و یکی از مهم‌ترین منابع تامین آب شهرستان یعنی سرقنات تغییر داده اند.

امروز صبح عده‌ای از اهالی راسفند و نوترکی با تجمع در مقابل دادگستری شهرستان ایذه خواستار جلوگیری از تخلیه زباله در ناحیه «سرگشت» شدند.

دادستانی شهرستان ایذه پیشتر اعلام کرده بود که تخلیه پسماند در منطقه سرقنات ایذه از هجدهم اسفند ماه ممنوع است.

اخیرا قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان در جلسه کارگروه دفع پسماند زباله گفته بود که ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای دفع اصوالی زباله در خوزستان اختصاص می‌یابد، اگرچه تاکید کرد؛ دفع اصولی در روستا‌ها امکان پذیر است، اما در شهر‌های بزرگ مانند اهواز و آبادان از عهده استان کاری بر نمی‌آید.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.