تقویت نظارت بر فروشندگان مرغ در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با واحد‌های مرغداری و فروش مرغ فارس که نرخ مصوب را رعایت نکنند، به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در بازدید سرزده از دو واحد کشتارگاه صنعتی طیور در شیراز، گفت: از امروز شنبه نهم اسفندماه برخورد با متخلفان در سطوح مختلف تولید تا خرده فروشی مرغ در استان فارس به‌صورت جدی اجرایی می‌شود و با توجه ‌به رفع موانع و فراهم‌شدن شرایط بهینه تولید مرغ، همه موظف به فروش مرغ به قیمت مصوب هستند.

حسین پژمان عنوان کرد: در شیوه‌نامه جدید طول دوره پرورش مرغ گوشتی از ۴۰ به ۴۵ روز افزایش یافته تا مرغ با وزن بیشتری بارگیری شود؛ همچنین هر واحد مجاز به ۱۰ درصد جوجه‌ریزی مازاد شده تا افزایش تولید به کاهش نوسانات قیمت منجر شود.

او با بیان اینکه حلقه‌های زنجیره تولید مرغ تا عرضه آن به مصرف‌کننده ملزم به رعایت شیوه‌نامه و فروش مرغ با قیمت مصوب هستند، اظهار داشت: چنانچه موارد یادشده رعایت نشود، متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

پژمان یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار در نوسانات بازار مرغ را وجود واسطه‌ها در خرید مرغ از مرغداران، کشتار در کشتارگاه‌ها و سپس فروش با قیمت دلخواه برشمرد و گفت: این موضوع باید از سوی مراجع مربوط ساماندهی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بر استفاده از ظرفیت اتحادیه مرغداران استان فارس به منظور جلوگیری از نوسانات قیمت تاکید کرد و افزود: دخیل کردن تشکل‌های مرتبط و شناسنامه‌دار در موضوع خرید و فروش مرغ و تامین نیاز خرده‌فروشی ها از راهکارهای حل مشکل است که باید در اسرع وقت مورد توجه قرار گیرد.

بنا بر این گزارش، در بررسی میدانی از دو کشتارگاه بزرگ فارس و با مطالعه اسناد و مدارک موجود دو نفر از مرغداران متخلف شناسایی و برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار