کشف ۱۰ میلیارد ریال داروی قاچاق دامی در اسدآباد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از کشف ۱۰ میلیارد ریال داروی قاچاق دامی در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار. گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عادل بصیری‌محمدپور، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: پیرو گزارشات واصله مبنی بر وجود داروی قاچاق دامی در یک دستگاه خودروی سواری شخصی با هماهنگی با مقام قضایی و نیرو‌های انتظامی و امنیتی شهرستان که طی یک عملیات برنامه ریزی شده و دقیق نسبت به رد زنی و توقیف خودرو اقدام کرده بودند، با حضور کارشناسان اداره دامپزشکی در باب بررسی دارو‌های موجود مشخص شد تمام اقلام مکشوفه غیرمجاز بوده و به صورت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال وارد کشور شده است.

او با بیان اینکه راننده خودرو قصد اقدام به جابه جایی و توزیع دارو‌های قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع دارو را داشته است، افزود: اقلام کشف شده از این راننده خودرو ضبط و پرونده آن برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک یا طرح شکایات در این رابطه، با شماره گیری ۱۵۱۲ مراتب را برای پیگیری به اداره دامپزشکی گزارش دهند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در ادامه با اشاره بررسی‌های میدانی اخیر دامپزشکی اسدآباد به همراه کارشناسان اداره مبارزه اداره کل دامپزشکی استان همدان از چند روستای این شهرستان اظهار داشت: در این بررسی صورت گرفته از روستا‌های طویلان سفلی، حسام آباد، ملحمدره و تعدادی از دامداری‌های اطراف و داخل شهر آجین به منظور بیماری یابی در جمعیت دام سبک خوشبختانه موردی از بیماری تب برفکی مشاهده نشد.

بصیری محمد پور با تأکید بر اینکه دامداران در اسرع وقت نسبت به تهیه واکسن تب برفکی از مراکز واکسیناسیون فعال و پویای سطح شهرستان و تزریق آن توسط اکیپ‌های دامپزشکی اقدام کنند تا در گله و دام خود دچار اپیدمی بیماری احتمالی نشوند، گفت: در سال کاری جاری انجام واکسیناسیون تب برفکی به صورت بهادار توسط مراکز بخش خصوصی تهیه و تزریق خواهد شد.

اودر پایان یادآور شد: دامداران حتماً نسبت به همکاری با اکیپ‌های بخش خصوصی که تحت نظر و با هماهنگی اداره دامپزشکی برای واکسیناسیون به روستا‌های سطح شهرستان مراجعه می‌کنند، اهتمام لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار