فعالیت ۴۶۲۰۰ بافنده فرش دستباف در مازندران

۴۶۲۰۰ بافنده فرش دستباف هم اکنون در مازندران فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: ۴۶۲۰۰ نفر در بخش فرش دستباف مازندران هم اکنون مشغول به فعالیت بوده که ۲۰ هزار و ۱۷۳ نفر بیمه تامین اجتماعی می‌باشند.

او افزود:صنعت فرش دستباف یکی از صنایع بسیار مهم در کشور بوده که می‌توان به جرات گفت این صنعت در اکثر شهر‌ها و روستا‌های ایران و مازندران نفوذ کرده است.

قوانلو گفت: فرش دستباف کالایی صادرات محور، برون گرا، مردمی و درون زا می‌باشد که با نام ایران و ایرانی عجین شده است.

او افزود: در برهه فعلی که یکی از مشکلات مهم کشور بحث ایجاد اشتغال می‌باشد این صنعت می‌تواند منشا موثری در ایجاد اشتغال باشد.

قوانلو با اشاره به اینکه امروز ایجاد یک شغل در بخش صنعت نیازمند میانگین یک میلیارد سرمایه گذاری است به مقرون به صرفه بودن سرمایه گذاری در بخش صنعت فرش پرداخت و گفت: ایجاد یک شغل در این بخش نیازمند سرمایه گذاری ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومانی می‌باشد که رقم بسیار پایین تری نسبت به سرمایه گذاری در بخش صنعت و در بحث ایجاد اشتغال می‌باشد.

او افزود: علاوه بر فعالیت افراد در بخش فرش که معمولاً بیشتر آن‌ها در منازل صورت می‌گیرد ۴ مجتمع مستقل فرش و قالی بافی در مازندران فعالیت دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت:دوره‌های مختلف آموزش در جهت به روز کردن فرش بافان نسبت به این صنعت در مازندران برگزار شده که روند کلاس‌های آموزشی در سال آتی نیز پیگیری و برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار