مدیر شیلات استان همدان:

سرانه مصرف ماهی در استان همدان ۵۰۰ گرم افزایش یافت

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:سرانه مصرف ماهی در استان ۸ کیلو و ۳۰۰ گرم و در مقایسه با پارسال نیم کیلو افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار. گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی دولو، مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان همدان سرانه مصرف ماهی در استان همدان را ۸ کیلو و ۳۰۰ گرم اعلام کرد و گفت:این میزان پارسال در حدود ۷ کیلو و ۸۰۰ گرم بوده است که حدود ۵۰۰ افزایش داشته است.

او ارائه  آموزش هادرباره فواید مصرف آبزیان را در افزایش سرانه مصرف ماهی در استان موثر دانست و افزود: در این میان شیوع بیماری کرونا محدودیت‌هایی ایجاد کرد که مجبور جلسات آموزش ها در این باره را غیرحضوری برگزار کنیم و تعطیلی در کلاس های آموزشی نداشتیم.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: به منظور تامین پروتئین مورد نیاز خانواده‌ها تلاش‌های بسیاری انجام شده و به میزان خوبی مصرف سرانه ماهی در سبد غذایی خانوار‌ها گنجانده شده، اما هم چنان در این مسیر نیازمند اقدامات دیگری هستیم.

دولو با اشاره به اینکه یکی از مباحثی که در کنار تولید این محصول بسیار مورد توجه قرار گرفته، مصرف ماهی است، اظهار داشت: به‌همین دلیل ما اعتقاد داریم تولید و مصرف در کنار یکدیگر پشتکار و پایداری را به دنبال دارد بدین سان برای تحقق این مهم، پیگیری‌ها و آموزش‌هایی را در پیش گرفته ایم.

او در ادامه با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران در حوزه شیلات شناسایی و معرفی شده اند، گفت: آموزش‌ها و مطالعات اولیه در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

سرانه مصرف ماهی در جهان بیش از ۲۱ کیلوگرم و این میزان در کشور حدود ۱۱ کیلو و ۲۰۰ گرم است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
هنوز استان همدان با سرانه مصرف میانگین کشوری فاصله داره ..البته گرانی ماهی و آبزیان هم در این کم بودن سرانه بی تاثیر نیست