گردشگری خراسان رضوی غرق در باتلاق کرونا

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا اواخر بهمن ماه امسال، گردشگری خراسان رضوی بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال خسارت دیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از اسفند سال گذشته تا اواخر بهمن ماه امسال ، شیوع ویروس کرونا بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال به گردشگری این استان خسارت زده است.

او افزود: جبران این میزان خسارت وارد آمده نه تنها سخت است بلکه برای جبران آن باید تلاش بسیار زیادی کرد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: پرداخت تسهیلات ۱۲ درصدی گرچه در روند خوب و مطلوبی به متقاضیان انجام شد اما کفاف هزینه‌ها و خسارت ها را نمی‌دهد و حجم سنگین خسارات وارده ناشی از شیوع کرونا و بیکاری ناشی از آن در صنعت گردشگری خراسان رضوی آن قدر زیاد و گسترده است که هیچ یک از حمایت ها، کمک ها، امهال و بخشودگی‌ها توان جبران آن را ندارند.

براتی بیان کرد: سیاست بر این است که اجرای تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا همچنان ادامه داشته باشد اما با اتخاذ تدابیر لازم می‌توان این وضعیت را مدیریت کرد.

 


بیشتر بخوانید



او با بیان این که پیش از شیوع کرونا افزون بر ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در حوزه گردشگری خراسان رضوی اشتغال داشتند، تصریح کرد: با شیوع کرونا بیش از ۱۹ هزار نفر از این تعداد بیکار شده‌اند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: بیش از ۵۰ هزار نفر در مشاغل مرتبط و به صورت غیرمستقیم در حوزه گردشگری فعالیت اقتصادی داشتند که بیش از نیمی از این تعداد هم بیکار شده‌اند و باید به گونه‌ای برای بازگرداندن همه فرصت‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیم این حوزه تلاش کرد.

براتی اظهار کرد: با هدف حمایت از سرمایه‌های کلان گردشگری در استان و نیز با توجه به ضرورت رونق بخشی به اقتصاد کرونازده خراسان رضوی تعدادی طرح و برنامه عملیاتی در زمینه میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی در استان تهیه، تدوین و برای تصویب به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شده است.

او با بیان این که جلسات توجیهی این طرح‌ها برگزار شده و هم اکنون در مراحل پایانی قرار دارد و باید منتظر تصمیم نهایی ستاد در این زمینه باشیم، افزود: ارائه توضیحات بیشتر در خصوص چند و چون این طرح و سایر طرح‌ها منوط به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا است اما هدف، محتوا و مضمون این طرح‌ها رونق گردشگری است.

 معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به آغاز طرح واکسیناسیون، امید فراوان داریم که شاهد بهبود شرایط باشیم اما همچنان با آمادگی کامل میزبان مسافران هستیم و باید با توجه به شرایط آن زمان تصمیم بر چگونگی ادامه راه گرفته شود و در هر صورت همکاری و مشارکت مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد.

 

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
یکم عمل کنید، حرف تا کی؟؟؟؟؟ کلی ادم بیکار شدن، نه فقط هم تو گردشگری، تو همه شغلای یدی