برخورداری ۵ هزار نفر از روستائیان شهرستان روانسر از آب سالم و پایدار

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان روانسر از برخورداری ۱۷ روستای بخش مرکزی این شهرستان با جمعیت بالغ بر ۵ هزار نفر از آب سالم و پایدار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، غفار صالحی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان روانسر گفت : خط انتقال آب از چاه به مخزن ذخیره آب مجتمع حسن آباد واقع در بخش مرکزی شهرستان، در سنوات گذشته به علت قدمت بالا و فرسودگی، با شکستگی‌های متعدد در طول مسیر مواجه می‌شد، که همین امر علاوه بر قطعی طولانی مدت آب روستا‌های تحت پوشش موجب تحمیل هزینه و ایجاد خسارت به اراضی کشاورزی و نارضایتی روستاییان گرامی می‌گردید.

او گفت : در سال ۹۸ کار مطالعه و طراحی و اجرای خط انتقال جدید مجتمع به متراژ ۷۴۴۰ متر کل مسیر خط انتقال که ۴۴۰۰ متر نیاز به اصلاح و تعویض که ۲۷۰۰ متر آن با لوله پلی اتیلن با سایز ۱۶۰ میلی متر در دستور کار شرکت آبفا استان قرار گرفت، این پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان آغاز گردید که به دلیل وجود معارض و کمبود اعتبار متوقف‌گردیده بود.

مدیر امور آبفا شهرستان روانسر افزود: پس از یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در امسال و تاکید مدیر عامل محترم شرکت بر اجرای طرح جامع آبرسانی به روستا‌های استان و جهت حل مشکل و تکمیل این پروژه، و با پیگیری‌های مستمر او و حضور چندین باره در شهرستان و شرکت در جلسات فرمانداری، پروژه مذکور پس از رفع معارض و تامین اعتبار از سر گرفته شد.

غفار صالحی افزود: خط انتقال جدید مجتمع حسن آباد با نصب ۵ دستگاه شیر قطع و وصل آب، ۲ دستگاه شیر هوا و احداث ۲ باب حوضچه بتونی شیر آلات تکمیل و پس از رینگ خط انتقال به شبکه در مدار بهره برداری قرار گرفت.

او گفت: لازم به ذکر است که مجتمع حسن آباد شامل ۱۷ روستا با هزار مشترک و جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفر است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار