واکنش ائتلاف فتح عراق به حملات هوایی اخیر آمریکا

در پی حمله هوایی آمریکا به مرز عراق و سوریه و هدف قرار دادن پایگاه‌های الحشد الشعبی، ائتلاف الفتح عراق، خواستار تحقیق و پاسخ به این اقدام شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح، از مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، درخواست کرد تا درباره حملات هوایی آمریکا به پایگاه الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه تحقیق کند.

او گفت: ما اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد حملات آمریکا فقط به قصد حمله به الحشد الشعبی بوده است. لازم است درباره گزارشی مبنی بر همکاری دولت عراق و پنتاگون تحقیق شود. چرا که این گزارش وحدت و هماهنگی بین سرویس‌های امنیتی عراق را متزلزل می‌کند. منتظر می‌مانیم تا نتایج این تحقیق بطور واضح اعلام شود.

النائب احمد الاسدی، رئیس هیئت سیاسی ائتلاف الفتح، در واکنشی به این حمله گفت: تجاوز آشکار آمریکا به تشکیلات الحشد الشعبی شهدا و زخمی‌های بسیاری برجای گذاشت.

الاسدی در بیانیه‌ای اعلام کرد: بمباران مکرر الحشد الشعبی و پایگاه‌های نیرو‌های مسلح عراقی مستقر در مرز عراق و سوریه از سوی طرف آمریکایی، نقض آشکار حاکمیت است.

او حمله به نماد حاکمیت عراق را محکوم و تاکید کرد برای مبارزه با این تجاوزات ضروری است که مردم و دولت متحد باشند.

شایان ذکر است، در حمله هوایی آمریکا اخیر به نیروی‌های عراقی و الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه ۳۰ نفر شهید و تعدادی زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار