مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان:

۵ هزارو ۵۰ دُز واکسن روسی به اصفهان تحویل داده شد

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: پنج هزار و ۵۰ دُز واکسن روسی برای واکسیناسیون کادر درمان به اصفهان تحویل داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا فدایی مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: برای این امر پنج هزار و ۵۰ دُز واکسن جدید در اختیار این دانشگاه قرار گرفته است.

نیاز به ۲۰ هزار دُز واکسن برای واکسیناسیون کادر درمان اصفهان

او با بیان اینکه در مرحله دوم نیز واکسیناسیون کارد درمان در اولویت قرار دارد، ابراز داشت: باید توجه داشت که برای واکسیناسیون کادر درمان استان اصفهان به جز منطقه کاشان به بیش از ۲۰ هزار دُز واکسن نیاز است.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون حدود پنج هزار و ۸۰۰ دُز واکسن «اسپوتنیک وی» در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفته است، افزود: بیش از ۱۵ هزار دُز واکسن برای کادر درمان این دانشگاه نیاز است.

او با اشار به اینکه قرار است هر هفته یک محموله از روسیه واکسن وارد کشور شود، ادامه داد: هنوز دستوری در زمینه واکسیناسیون گروه‌ها پس از کادر درمان در استان اصفهان دریافت نکرده‌ایم.

علائم مبتلایان ویروس انگلیسی در اصفهان تفاوتی با ویروس ووهان ندارد

فدایی در ادامه در خصوص بیماران مبتلا به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در اصفهان نیز گفت: در این زمینه یادآور می‌شوم که در بررسی علائم این بیماران در استان اصفهان هیچ تفاوتی بین آن‌ها و دیگر مبتلایان به نوع ووهان این ویروس دیده نشده است.

او اضافه کرد: در خصوص تشخیص این بیماری باید توجه داشت که مسئولان آزمایشگاه‌ها به برخی از موراد تکنیکی مشکوک می‌شوند و بیمارستان‌ها بر اساس سابقه سفر بیمار آن‌ها را به عنوان مبتلایان به نوع جهش یافته ویروس معرفی می‌کنند.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت استان اصفهان در زمینه شیوع کرونا نیز گفت: ما هنوز به صورت جدی وارد موج چهارم بیماری نشده‌ایم، اما با افت و خیز‌های ملایمی رو به رو هستیم که این شرایط مناسبت نیز به دلیل پیگیری‌های شدید همکاران برای پیدا کردن موارد مثبت و محدودیت تردد بین استانی بوده است.


منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.