بیش از ۲ هزار آرایشگاه زنانه در استان کرمانشاه مجوز فعالیت دارند

رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی گفت : در حال حاضر بیش از ۲ هزار آرایشگاه زنانه در استان کرمانشاه مجوز فعالیت دارند و تعداد قابل توجهی هم بدون مجوز فعالیت می‌کنند .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رحیمی رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی گفت : در حال حاضر بیش از ۲ هزار آرایشگاه زنانه در استان کرمانشاه مجوز فعالیت دارند و تعداد قابل توجهی هم بدون مجوز فعالیت می‌کنند که با دخالت در کار پزشکی سلامت مشتریان خود را با خطر مواجه می‌کنند.

او با بیان اینکه از آرایشگاه‌های زنانه به طور مستمر بازرسی صورت می‌گیرد، گفت : امسال ۴ هزار بازرسی از آرایشگاه‌های زنانه سطح استان انجام شده که در ۴۰۰ مورد آن تجهیزات پزشکی مانند «پلاسما فیوژن» و «میکروبلندینگ» کشف شده که سازوکار تهاجمی به پوست دارند و در صورت نداشتن تخصص استفاده از آن‌ها، ممکن است به پوست فرد آسیب‌های جبران ناپذیری وارد کند.

او افزود: سلامت پوست و زیبایی باید تحت نظر پزشک متخصص و دوره دیده انجام شود، در غیر این صورت با آسیب جدی به پوست مانع ترمیم آن می‌شود و عوارض شدید به دنبال دارد.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی افزود: مردم باید توجه داشته باشند که تمام تجهیزات و مواد مورد استفاده در آرایشگاه‌ها باید برچسب اصال سلامت را داشته باشند در غیر این صورت این محصولات قاچاق محسوب شده و غیر قابل استفاده است.

رحیمی با اشاره به اینکه رسیدگی به تخلفات آرایشگاه‌ها به معاونت غذا و دارو ارتباط دارد، گفت: مردم هر گونه تخلف در آرایشگاه‌ها را می‌توانند با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند تا بازرسان غذا و دارو در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.