بسته خبرهای ورزشی؛

موافقت انجمن ورزش‌های هوایی کشور با برگزاری مسابقات پاراگلایدر/اعزام تیم وزنه‌برداری کرمانشاه به مسابقات قهرمانی کشور

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی استان کرمانشاه از موافقت انجمن ورزش‌های هوایی کشور با برگزاری مسابقات پاراگلایدر هدف زنی (فرود دقت) و مسافت آزاد (چریکی) به میزبانی سایت‌های پروازی کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدرضا نقدی رئیس انجمن ورزش‌های هوایی استان کرمانشاه با اشاره به وجود سه سایت پروازی مهم در کرمانشاه، گفت : هرچند درحال حاضر تعداد سایت‌های پروازی بیشتری در استان داریم، اما تنها سایت‌های ویس قرنی، کرندغرب و بازی دراز استاندارد‌های لازم را برای برگزاری مسابقات مهم پاراگلایدر دارند.

او گفت : داشتن مسیر دسترسی مناسب و امکان انجام عملیات امداد و نجات در صورت بروز حادثه از مهمترین شاخص‌هایی است که هر سایت پروازی باید داشته باشد که در سه سایت مهم کرمانشاه این شرایط وجود دارد.

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی کرمانشاه افزود: البته طی سال‌های گذشته سایت پروازی ویس قرنی به واسطه مسابقات مهمی که در آن برگزار شده به پرترافیک‌ترین سایت پروازی ایران و حتی آسیا تبدیل شده، اما سایت‌های مهم دیگر استان همچون کرندغرب و بازی دراز باوجود اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند، اما کمتر شناخته شده اند.

او افزود: بنا داریم ضمن ارتقاء استاندارد‌های این دو سایت، مسابقاتی را در آن‌ها برگزار کنیم که در این رابطه اخیرا با انجمن ورزش‌های هوایی کشور رایزنی‌هایی داشتیم و توانستیم موافقت آن‌ها را برای برگزاری مسابقه هدف زنی (فرود دقت) در سایت پروازی کرند غرب بگیریم.

نقدی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده این مسابقه اواخر اردیبهشت که شرایط آب و هوایی بسیار خوب و طبیعت سرسبزی در دالاهو داریم برگزار می‌شود، البته برگزاری این مسابقه منوط به موافقت ستاد مقابله با کرونا است.

او درخصوص اهمیت برگزاری این مسابقات گفت: رقابت‌های هدف زنی طی چندسال اخیر جایگاه بسیار خوبی در آسیا بدست آورده و به یکی از مسابقات پرطرفدار و مهم تبدیل شده، بگونه‌ای که در مسابقات المپیک آسیایی ۲۰۱۸ این رشته حضور داشت و جزو مسابقات المپیک آسیایی ۲۰۲۲ نیز به شمار می‌رود.

او از موافقت انجمن ورزش‌های هوایی کشور با برگزاری یک دوره مسابقات قهرمانی کشور رشته مسافت آزاد (چریکی) هم خبرداد و گفت: این مسابقات قرار است اواخر خرداد یا اوایل مرداد در سایت ویس قرنی برگزار شود .

مسابقات وزنه‌برداری بانوان جانباز و معلول کشور در تهران برگزار می شود

رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان از اعزام تیم وزنه‌برداری کرمانشاه به مسابقات قهرمانی کشور خبر داد و گفت: مسابقات وزنه‌برداری بانوان جانباز و معلول کشور روز‌های نهم و دهم اسفند با حضور ۱۶ استان کشور در تهران برگزار می‌شود.

عزت‌الله پرنیان افزود: در همین راستا تیم وزنه‌برداری بانوان جانباز و معلول کرمانشاه نیز با ۶ وزنه‌بردار شامل «فریبا علی‌اکبری»، «منیژه جلالی»، «لیلا رحیمی»، «زهرا چهری»، «مریم رنجبر» و «سمیرا نظری» به مسابقات اعزام شد.

او ادامه داد: علی‌اکبری و جلالی در دسته ۶۱ کیلوگرم، رحیمی و چهری در دسته ۶۷ کیلوگرم، رنجبر در دسته ۷۹ کیلوگرم و نظری هم در دسته ۸۶ کیلوگرم در این مسابقات حضور دارند.

رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان کرمانشاه از «آزاده کوه‌دره‌ای» به عنوان مربی تیم وزنه‌برداری بانوان کرمانشاه یاد کرد و گفت: «نرگس ایزدی» هم به عنوان سرپرست همراه تیم خواهد بود.

او با اشاره به آمادگی مناسب بانوان وزنه‌بردار کرمانشاه، افزود: یکی از سکو‌های اول تا سوم به تیم منتخب استان می رسد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار