افزایش ۵ درجه‌ای دمای هوا در آذربایجان غربی

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان از امروز، شنبه تا دوشنبه هفته جاری پنج درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، یاسر اشتاد کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت : هوای استان تا روز دوشنبه آرام و پایدار و بدون پدیده جوی است، ولی از روز دوشنبه باورود سامانه بارشی به استان بارندگی‌ها منطقه را فرا می‌گیرد.

او اظهار داشت: بارش‌های توام با وزش باد از عصر دوشنبه آغاز شده و تا پایان هفته در استان ادامه دارد که البته تمرکز بارندگی‌ها در جنوب و جنوب غربی خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: مقدار بارندگی‌ها به جز بارش‌های جنوب غربی استان قابل توجه نیست و به صورت پراکنده خواهد بود.

اشتاد با بیان اینکه با خروج سامانه بارشی از استان در پایان هفته جاری افت دما دوباره رخ می‌دهد، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان تکاب سردترین شهر استان با دمای هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر بود و ارومیه نیز دمایی بین منفی پنج و مثبت هفت درجه سانتی‌گراد داشت.

آذربایجان غربی در شمال غرب کشور واقع شده و به علت اختصاص ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی این استان به کشاورزی، پیش بینی هوا نقش مهمی در میان کشاورزان دارد و بر اقدامات کشت و زرع تاثیر مستقیمی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.