استان زنجان پیشرو در تامین تجهیزات برقی

مدیرعامل برق منطقه ‌ای استان زنجان گفت: ۳۴ نیروگاه برق با ظرفیت ۹۴۸ مگاوات در استان‌ های زنجان و قزوین در مرحله بهره برداری قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خلجی مدیرعامل برق منطقه ای استان زنجان با بیان اینکه ۷۰ درصد برق در ۲ استان زنجان و قزوین در بخش صنعت و کشاورزی استفاده می شود، گفت: ۳۴ نیروگاه برق با ظرفیت ۹۴۸ مگاوات در استان‌های زنجان و قزوین در مرحله بهره برداری قرار دارد.

او با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه های برق نصب شده در کشور بالغ بر۸۴ هزار مگاوات است، افزود: استان زنجان در صنعت برق جایگاه  نخست منطقه را دارد.

خلجی با اشاره به اینکه برق بالغ بر۳۶ میلیون مشترک در کشور تامین می‌شود اظهار کرد: امسال پیک بار تامین شده ۵۸ هزار مگاوات بود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان زنجان تامین برق شده اند، گفت: نزدیک  به ۹۹.۷ درصد خانوار روستایی و تمام جوامع شهری  برخوردار از نعمت برق هستند.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه ۹۵ درصد تجهیزات برقی در داخل کشور تولید می‌شود عنوان کرد: در این زمینه پیشرفت های چشمگیری  حاصل شده  و امید است طی سال های پیش رو به در تمامی زمینه ها  به طور صد در صدی در تامین و تولید تجهیزات برقی خودکفا شویم.

خلجی در انتها گفت: عمده تجهیزات فشار قوی برق نیز در کشور نولید می شود و استان زنجان نیز پیشرو در تامین تجهیزات برقی است  و انواع تجهیزات برقی در ولتاژ، قدرت و ظرفیت ها، انواع کیت ها، کابل های مختلف در استان زنجان تولید می شود و علاوه بر تامین  نیاز داخل، صادرات به خارج از کشور نیز انجام می گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.