فوق تخصص جراحی عروق در اراک خبر داد:

درمان واریس با تغییر سبک زندگی

دکتر شجاعی گفت: بسیاری از واریس‌ها را میتوان با تغییر سبک زندگی برطرف کرد.

دکتر شجاعی، فوق تخصص جراحی عروق در اراک  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: تمامی بیماران واریس لزوما نیاز به جراحی ندارند و بسیاری از واریس‌هایی که درمراحل اولیه هستند را میتوانیم با تغییر سبک زندگی برطرف کنیم.

شجاعی افزود: اضافه وزن بی تحرکی رژیم غذایی نامناسب نشستن‌ها وایستادن‌های طولانی مدت عوامل ایجاد واریس هستند که با تغییر این رفتار‌ها می‌توان از واریس جلوگیری و آن را برطرف کرد.

او با بیان اینکه اندام تحتانی (پا) رایج‌ترین محل واریس است اضافه کرد: درمان در درجه اول با استفاده از جوراب‌های واریس خواهد بود.

فوق تخصص جراحی عروق در اراک با اشاره به اینکه واریس صرفا به اندام تعلق ندارد و واریس را در قسمت‌های مختلف بدن داریم بیان کرد: به عروق پیچ خورده وبرجسته شده در طیف‌های مختلف عروق واریسی می‌گوییم.

او ادامه داد: واریس شایع‌ترین بیماری جراحی عروق است که علت اصلی آن نارسایی عروق وریدی است که خون را به قلب انتقال می‌دهند.

شجاعی تصریح کرد: واریس به دوصورت اولیه وثانویه و اصلی‌ترین علت واریس اولیه ژنتیکی و واریس ثانویه به علت آسیب‌های دیگر است.

او اظهار کرد: واریس اولیه ژنتیکی به علت نقص در دریچه‌ها ونقص در دیواره ورید‌ها ایجاد میشود و واریس‌های ثانویه به علت آسیب‌های دیگری که به پا وارد شده اند ایجاد میشوند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.