خودرو‌های برقی در آلمان پس از فروش چشمگیر کمیاب شدند

درپی استقبال شدید مردم آلمان از اتومبیل‌های تمام الکتریکی، این نوع خودرو‌ها در این کشور کمیاب شده اند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  فروشندگان خودرو در آلمان می گویند درپی استقبال شدید مردم این کشور از اتومبیل های تمام الکتریکی، این نوع خودروها کمیاب شده اند و برخی نیز از این موضوع ابراز ناراحتی می کنند که موجودی این خودروها تمام شده است.

بر اساس گزارش مقامات حمل و نقل موتوری آلمان KBA، ثبت نام برای خرید خودرو‌های تمام الکتریکی طی سال گذشته سه برابر شد و به ۱۹۴۱۶۳ دستگاه رسید که سهمی معادل ۶.۷ درصد از بازار خودرو در این کشور را به خود اختصاص داد.

به گفته این مقامات، بیشترین فروش از اتومبیل‌های تمام الکتریکی مربوط به مدل‌هایی مانند Volkswagen ID۳، Renault Zoe و Tesla Model ۳ بود.

این رشد فروش در ماه ژانویه نیز ادامه داشت به طوری که بیش از دو برابر نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۰ افزایش فروش نشان داد. توماس پکرون، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در آلمان، گفت: این (کاهش فروش خودرو‌های بنزینی) فقط با افزایش یارانه‌ها در پی شیوع بیماری همه گیر آغاز نشد بلکه مشکلات از اواخر فوریه شروع شد یعنی زمانی که دولت برای مردم انگیزه (خرید خودرو‌های برقی) را افزایش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
از کشورهای پیشرفته یاد بگیرید انقدر لگن درست نکنید اینده وابسته به خودرو کوچک و بزرگ برفی و دنده اتوماتیک است دهها سال گذشت
آخرین اخبار