کارشناس شبکه بهداشت آوج:

درمان نکردن بیماری سل ، مرگ آور است

کارشناس واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت درمان شهرستان آوج گفت: عدم درمان بیماری سل در ۵۰ درصد موارد موجب مرگ فرد مبتلا می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، میثم اسمعیلی، کارشناس واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت درمان شهرستان آوج گفت:سل به عنوان بیماری عفونی که توسط قطره‌های تنفسی منتقل می‌شود و در غالب موارد دستگاه تنفسی را آلوده می‌کند و عدم درمان این بیماری  در ۵۰ درصد موارد موجب مرگ فرد مبتلا می شود.

 اسمعیلی افزود: به دلیل دفاع سیستم ایمنی بدن در مقابل عامل بیماری زای سل، برخی افراد به این بیماری آلوده شده اند در حالی که از بیماری خود اطلاع نداشتند و این تایید کننده این مطلب است که ورود عامل بیماری زا به بدن ضرورتا موجب ایجاد عوارض بیماری نخواهد شد.

او اضافه کرد: یک فرد آلوده حتی درصورت فقدان علائم می‌تواند سالانه ۱۰ تا ۱۵ نفر را آلوده کند، انجام نمونه گیری برای شناسایی افراد مبتلا را از جمله اقدامات حوزه سلامت دانست و از تهیه ۱۰۳ نمونه سل در سال ۹۹ در شهرستان آوج خبر داد.

اسماعیلی، سرفه بیش از دو هفته، خلط خونی، بی اشتهایی و کاهش وزن را از علائم این بیماری دانست و بر ضرورت انجام نمونه گیری از افراد دارای این علائم تاکید کرد.

به گفته کارشناس واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت درمان شهرستان آوج، طول درمان این بیماری شش ماه است.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار