اذعان ناتو بر توانایی بالای سامانه ضدپهپادی «پانتسیرـ اس» روسیه

ناتو، سامانه روسی «پانتسیرـ اس» را ابزاری ایده آل برای مقابله با پهپادها ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز تجارب پیشرفته نیروی هوایی ناتو (JAPCC) سامانه‌های موشکی ـ توپخانه‌ای دفاع هوایی «پانتسیرـ اس» روسیه را ابزاری ایده آل برای مبارزه با هواپیما‌های بدون سرنشین نظامی می‌داند.

بنابر این گزارش، «پانتسیرـ اس» برای مبارزه با طیف وسیعی از هواپیما‌های بدون سرنشین نظامی کوچک و تاکتیکی (پهپادها) کاملا «ایده آل» است و همچنین امکان می‌دهد فاصله موجود در واحد‌های پدافند هوایی بین سیستم‌های ویژه برای مقابله با پهپاد‌های بزرگ و سامانه‌های مخصوص مبارزه با پهپاد‌های بسیار کوچک رفع شود.

در این گزارش همچنین گفته می‌شود «پانتسیرـ اس» و سامانه‌های ضد پهپادی مشابه که همراه با سایر سیستم‌های رزمی دیگر به کار گرفته می‌شوند، تهدیدی رو به رشد برای نیرو‌های دوست در میدان نبرد بوده و باید قبل از ورود به صحنه عملیات جنگی خنثی شوند.

یک منبع نظامی-دیپلماتیک روس ضمن تفسیر گزارش مرکز تجارب پیشرفته نیروی هوایی ناتو گفت کارشناسان روس نیز کارآیی سامانه‌های موشکی ـ توپخانه‌ای دفاع هوایی «پانتسیرـ اس» روسیه را که دفاع هوایی از پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه را تامین می‌کنند، عالی می‌دانند.

این منبع گفت: اکثریت قریب به اتفاق اهداف هوایی که پانتسیر در حمیمیم آن‌ها را رصد کرده با شلیک همان اولین موشک مورد اصابت قرار گرفته است.

در پایان ژانویه، روزنامه انگلیسی تایمز با استناد به منابع خود گزارش داد که آمریکا یک سامانه دفاع هوایی «پانتسیرـ اس» در لیبی را که متعلق به ارتش ملی لیبی بوده، سرقت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار