ثبت ۱۸هزار پرونده تخلف از واحدهای صنفی در خراسان رضوی

رئیس اداره کنترل و بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی گفت: در ۱۱ماه ابتدای امسال، ۱۸هزار و ۵۲۰ پرونده تخلف از واحدهای صنفی در خراسان رضوی به ثبت رسیده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر دلداری رئیس اداره کنترل و بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی درباره آمار یک‌ساله نظارت بر اصناف گفت: در ۱۱ماه نخست امسال، حدود ۲۴۲هزار بازرسی از واحد‌های صنفی انجام شده و پرونده‌هایی که به تعزیرات فرستاده شده، ۱۸هزار و ۵۲۰ پرونده بوده که ۱۴۲میلیارد هم ارزش ریالی تخلفات بوده است.

او افزود: ۱۰۴۵مورد از مجموع این شکایت‌ها به جلب رضایت منجر شده و ۱۴میلیارد و ۶۵۵میلیون ریال وجه یه شاکیان بازگشت داده شده است. نسبت به پارسال شکایت‌های حضوری ما به‌دلیل ایجاد پایگاه‌ها در شهر و وضعیت کرونایی و نوسان‌های قیمتی افزایش پیدا کرده است.

رئیس اداره کنترل و بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی،  ادامه داد: در آستانه سال نو باتوجه‌به اینکه پایگاه‌های نظارتی ایجاد کردیم، بر روی کالا‌های اساسی که معمولا قیمت مصوب هم دارد، بیشتر تمرکز کردیم. باتوجه‌به محدودیت‌های فعالیت نمایشگاه‌های بهاره امسال، طرح فروش فوق‌العاده اصناف در نوروز۱۴۰۰ با عنوان نمایشگاهی به وسعت ایران برنامه‌ریزی شده است. هدف این طرح عرضه کالا و خدمات پرتقاضای شب عید با کیفیت و قیمت مناسب در واحد‌های صنفی منتخب در رسته‌های شغلی کیف، کفش، آجیل و شیرینی، میوه و خدمات فنی خودرو است که کالای باکیفیت و تمام‌ایرانی و با تخفیف عرضه می‌کنند. این مراکز قرار است جایگزین نمایشگاه‌هایی شود که هر سال داشتیم و امسال برگزار نمی‌شود.

دلداری با اشاره به اینکه این طرح تا ۱۵فروردین۱۴۰۰ هم برپا خواهد بود، بیان کرد: واحد‌های منتخب با بنر‌های متحد در این طرح شرکت می‌کنند و امیدواریم کالای باکیفیت عرضه کنند. همچنین امیدواریم این طرح جایگزین خوبی برای نمایشگاه‌های فصلی باشد.

او تصریح کرد: با ایجاد این نمایشگاه‌ها در شهر که تعداد آن‌ها هم زیاد است، سعی شده است ازدحام جمعیت را در مکان‌ها به حداقل برسانیم. در آستانه نوروز اقدامات پیشگیرانه‌ای در حوزه درج قیمت و صدور فاکتور انجام دادیم که اطلاع‌رسانی آن‌ها به تمام واحد‌ها انجام شده است. در این اطلاعیه آمده است که همه کالا‌ها مشمول درج قیمت هستند و کالا‌های خدماتی هم باید نرخ‌نامه را در محل نصب کنند. همچنین صدور فاکتور هم در خرید بیش از ۱۰هزار تومان براساس درخواست مشتری اجباری است.

رئیس اداره کنترل و بازرسی اتاق اصناف خراسان رضوی تاکید کرد : بر صنوف کیف و کفش و دیگر اقلام پرتقاضا، دونوبت در روز نظارت می‌کنیم و در بازار حاضر هستیم. نظارت بر بهداشت واحد‌های صنفی با هماهنگی کارشناسان بهداشت در اولویت است. اکنون اولویت ما همچنان کالا‌های اساسی است. باتوجه‌به اینکه امسال به‌طور گسترده زائر پذیرش نمی‌کنیم، نظارت‌ها را در شهر مشهد و بر مجاوران متمرکز کرده‌ایم. نظارت‌های نوروز تا نیمه فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار