آغاز گردشگری آبی در ۶ سد مازندران + تصاویر

۶ طرح گردشگری آبی در ۶ سد مازندران بهره برداری یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: دو طرح گردشگری آبی در سد‌های صلاح الدین کلا نوشهر و برنجستانک قائم شهر بهره برداری می‌شود و عملیات اجرایی سه طرح نیز در سد‌های شیاده بابل، اسبچین عباس آباد، سنبل رود شیرگاه و الیمالات نور نیز امروز یک شنبه ۱۰ اسفند آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه کردند، افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۱۵۹ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران ادمه داد: برای اجرای طرح گردشگری در سد برنجستانک ۳۳ میلیارد تومان، سد صلاح الدین کلا ۲۸ میلیارد تومان، سد شیاده ۸ میلیارد تومان، سد سنبل رود ۳۰ میلیارد تومان، اسبچین ۸ میلیارد تومان و الیمالات ۵۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

یخکشی یکی از مزیت‌های مازندران را قابلیت‌های گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های سد‌های استان دانست و افزود: این سد‌ها اگرچه آب رودخانه‌ها را تنظیم و ذخیره می‌کنند، اما محیط جذابی را برای گردشگر می‌توانند فراهم سازند.

آغاز گردشگری آبی در ۶ سد مازندران + تصاویر

آغاز گردشگری آبی در ۶ سد مازندران + تصاویر

آغاز گردشگری آبی در ۶ سد مازندران + تصاویر

آغاز گردشگری آبی در ۶ سد مازندران + تصاویر
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه در صدور مجوز‌های گردشگری آبی همه ملاحظات زیست محیطی برای حفظ کیفیت آب در سد‌ها رعایت می‌شود، گفت: در سد‌هایی که آب آشامیدنی را تامین می‌کنند اجازه ساخت مکان‌های اقامتی در بالادست آن داده نمی‌شود.

یخکشی گفت: مراسم درختکاری در حاشیه این سد‌ها نیز فردا با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر نیرو انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار