بازسازی قطعات نیروگاهی، هنری که از انگشتان متخصصان بومی می‌چکد

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه و تجهیزات نیروگاهی به دست متخصصان بومی انجام شد.

خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: واحد‌های ۳۰۵ و ۳۱۵ مگاواتی نیروگاه از پیچیده‌ترین نوع نیروگاه در جهان هستند که این موضوع بهره برداری، نگهداری و تعمیرات این واحد‌ها را با چالش‌های زیادی مواجه کرده است.

او با اشاره به ساختار و سیستم این نوع نیروگاه‌ها افزود: با توجه به اینکه بسیاری از قطعات و تجهیزات واحد‌های تولیدی این نیروگاه در بازار‌های داخلی و یا خارجی به سختی تامین می‌شود، تصمیم گرفتیم تا با تکیه بر دانش و تجربه ارزشمند کارکنان خود بسیاری از این قطعات را بازسازی کرده و مورد استفاده مجدد قرار دهیم.

محمدی با اشاره به نقش مهم قطعات بازسازی شده در کاهش زمان تعمیرات تجهیزات نیروگاهی، اظهار داشت: در این زمینه بازسازی ۲۰۰ قطعه نیروگاهی در کارگاه‌های مستقر در نیروگاه با همت تلاشگران و متخصصان این نیروگاه در بهمن ماه امسال انجام شد و در چرخه تولید قرار گرفتند.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت یک هزار و ۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بسیاری از قطعات مورد نیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت قرار می‌دهد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار