بسته‌های شکر در قفسه‌های فروشگاه‌های خوزستان می‌نشینند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از اختصاص ۵ هزار تن شکر با قیمت مصوب و توزیع در فروشگاه‌های استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید جهان نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به اختصاص ۵ هزار تن شکر با قیمت مصوب به استان گفت: سهمیه شکر با نرخ هر کیلوگرم ۶۶ هزار و ۵۰۰ ریال در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف کارگری و کارمندی توزیع می‌شود.

او با بیان اینکه سهمیه شکر صنفی و صنعتی نیز به قیمت هر کیلوگرم ۱۱۵ هزار ریال در بازار وجود دارد که مخصوص استفاده زنبورداران، قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها است و محدودیتی در توزیع آن وجود ندارد، افزود: توزیع شکر به قیمت مصوب دولتی طی هفته‌های اخیر در شهرستان‌ها با مشکلاتی رو به رو بود.

به گفته جهان نژادیان، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی پیش‌تر آمادگی خود را برای تامین نیاز شکر استان با قیمت مصوب و براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار اعلام کرده بود.

سیلو‌های خوزستان مملو از گندم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به ذخیره سازی ۱۰۰ هزار گندم مصرفی برای استان تا پیش از شروع فصل خرید گندم اشاره کرد و ادامه داد: برداشت گندم در خوزستان از نیمه دوم فروردین ماه سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود، البته هم اکنون توزیع آرد و گندم مورد نیاز همه بخش‌های خانگی، تجاری و صنفی در استان طبق برنامه ادامه دارد و خللی در این روند وجود ندارد.

او با بیان اینکه اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان به نمایندگی از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران متولی تخلیه و بارگیری ۴ قلم کالای اساسی شامل؛ گندم، برنج، روغن و شکر از بنادر است، اظهار داشت: روزانه ۸ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره)، بارگیری و با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.

او با اشاره به تداوم روند واردات، تخلیه و بارگیری ۴ کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) طبق برنامه‌های قبلی، بیان کرد: حدود ۹۰ درصد کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام در جنوب خوزستان وارد کشور می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.