کرونا با چهارشنبه سوری شعله ور می شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : موج چهارم کرونا را با چهارشنبه سوری شعله‌ور نکنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ماشاءالله پروین معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : کمیته پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال با حضور نمایندگان هلال احمر، صدا و سیما، اورژانس، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی با هدف ارتقای سلامت دانش‌آموزان و کاهش حوادث و بلایا در چهارشنبه آخردر محل سالن جلسات آموزش و پرورش ناحیه دو برگزار شد.

او گفت : بر اساس اعلام پزشکان، تراکم و تجمع مردم موجب گسترش و شیوع بیماری کرونا می‌شود و بسیار خطرآفرین است؛ بر این اساس برگزاری مراسم‌های چهارشنبه سوری همان چیزی می‌باشد که ویروس کرونا به دنبال آن است.

پروین افزود: تکثیر بیماری کرونا بیشتر در اجتماعات ممکن می‌شود و ویروس کرونا میزبان خود را می‌یابد، بر این اساس دانش‌آموزان استان ما از برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های چهارشنبه آخر سال صرف نظر کنند تا ضمن کاهش تلفات جانی از شیوع بیماری کرونا نیز ممانعت کنند.

پروین با بیان اینکه فرهنگ ‌سازی در دانش‌آموزان و مراقبت والدین از فرزندانشان مهم‌ترین نقش را برای پیشگیری از بروز حوادث خطرناک دارد افزود: اگرچه امسال قادر به آموزش حضوری در مدارس نیستیم، اما می‌توانیم با استفاده از شبکه مجازی شاد و ظرفیت بالای سفیران سلامت دانش‌آموزی به آموزش دانش‌آموزان بپردازیم.

شیرزاد احسانخواه رئیس اداره سلامت و تندرستی با بیان اینکه چهارشنبه سوری یکی از جشن‌های سنتی ایرانیان است که در ساعات پایانی آخرین سه شنبه سال برگزار می‌شود، ولی متاسفانه افراد زیادی در این مراسم آسیب می‌بینند،گفت: آتش‌بازی مراسم چهارشنبه سوری سالیانه تعداد زیادی از افراد را به ‌دلیل آسـیب‌های جبران ناپذیری هم‌چون سوختگی، قطع عـضو و معلولیت‌هـای جـسمی روانـه بیمارسـتان‌ها مـی‌کند.

او گفت: مدافعان سلامت، کادر ‌پزشکی و درمانی درگیر خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند و همه تلاش می‌کنند با گسستن زنجیره انتقال، باری از دوش پزشکان و پرستاران بردارند، بنابراین با برپا نکردن مراسم‌های چهارشنبه آخر سال مصدوم یا جان باخته نخواهیم داشت و به کاهش کار کادر درمان کمک می‌کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار