نهمین ماه متوالی اعتراضات علیه نتانیاهو از تل‌آویو تا فنلاند

شهروندان ساکن سرزمین‌های اشغالی برای سی‌وششمین هفته علیه نخست‌وزیر رژیم جعلی اشغالگر قدس دست به اعتراض زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جروزالم پست در گزارش امروز (شنبه) خود نوشت شهروندان ساکن سرزمین‌های اشغالی فلسطین برای سی‌وششمین هفته متوالی دست به اعتراض علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی زدند.

به نوشته این خبرگزاری دو گروه اصلی هدایت کننده این اعتراض عصر امروز به سمت اقامتگاه نتانیاهو در «بالفور» حرکت کردند.

این در حالی است که در حال حاضر رژیم اشغالگر به‌دلیل شیوع ویروس کرونا منع رفت‌وآمد درنظر گرفته و تنها در ساعاتی خاص اجازه عبور و مرور اعلام کرده است.

یکی از معترضان در این باره به خبرنگاران گفت: «نتانیاهو درنظر دارد با این مقررات مانع ما شود، اما ما توجه نخواهیم کرد. ما امشب در بالفور خواهیم بود چه با پای پیاده چه با ماشین.»

معترضان همچنین گفتند: «حق اعتراض یک حق اساسی است و ما از آن حمایت خواهیم کرد. ما به اعتراض علیه این رژیم ناکارآمد ادامه خواهیم داد تا به ظلم علیه مردمی پایان دهیم که به دلیل شیوع کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند یا با شرایط بد اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.»

جروزالم همچنین از اعتراض یک شهروند صهیونیست در فنلاند نیز خبر داد و نوشت: «یک شهروند اسرائیلی در فنلاند امروز در اعتراض به نتانیاهو در حالی‌که اسکی می‌کرد پرچمی بر پشت خود انداخته و روی آن لغت lech با معنای اعتراضیِ "برو" را نوشته است.»

هفته گذشته نیز معترضان برای سی‌وپنجمین هفته متوالی به سمت اقامتگاه نتانیاهو در «بالفور» رفتند؛ اما در این بین دو مورد حمله به معترضان نیز گزارش شده بود. 

نهمین ماه متوالی اعتراضات علیه بنیامین نتانیاهو از تل‌آویو تا فنلاند

نهمین ماه متوالی اعتراضات علیه بنیامین نتانیاهو از تل‌آویو تا فنلاند

محاکمه نتانیاهو سال گذشته آغاز و به تازگی دوباره از سر گرفته شد. وی با رد همه اتهامات علیه خود می‌گوید قربانی بگیروببندی است که توسط رسانه‌های مخالف، پلیس و دادستان‌ها سازماندهی شده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سه پرونده فساد به «فریبکاری، خیانت در امانت و رشوه‌خواری» متهم شده است. نتانیاهو رهبر حزب راست‌گرای افراطی لیکود است. پس از وارد شدن اتهامات به وی، احزاب مخالف خواستار استعفای وی از سمتش شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
همتون باید گورتون بکنید.
اشغالگران رذل
آخرین اخبار