استاندار آذربایجان شرقی خبر داد؛

مدیریت کانون‌های انتشار ویروس کرونای انگلیسی

استاندار آذربایجان شرقی گفت:کانون‌های انتشار ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی به موقع مدیریت شده است و باید مراقبت‌ها در این خصوص افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی گفت:در زمان کنونی بیماری کرونا در کشور و استان،در یک وضعیت مدیریت شده قرار داردکه نشان‌گر تعامل، همراهی و هم‌فکری میان بخش‌های مختلف است.

او با تاکید بر حفظ آمادگی همه بخش‌های استان برای مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، ابراز امیدواری کرد با استمرار همراهی و همکاری مردم، وضعیت این بیماری در استان همچنان رو به بهبود بوده و شاهد روز‌های بهتری در سال جدید باشیم.

اواز همراهی مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم قدردانی کرد و گفت:قشر‌های مختلف مردم در مدیریت بیماری کرونا همکاری خوبی دارند و باید با سیاست‌های اقناعی و فرهنگی، این همراهی و همکاری حفظ و تقویت شود.

 استاندارآذربایجان شرقی با ابراز نگرانی از شرایط پیش رو به علت برخی ازدحام‌ها در روز‌های پایانی سال و شیوع ویروس انگلیسی کرونا ادامه داد:تاکید ستاد مقابله با کرونا، همچنان پرهیز از فعالیت‌های غیرضروری در همه بخش‌ها و رعایت جدی محدودیت‌ها متناسب با وضعیت هر شهر است و امیدواریم شرایط به گونه‌ای نباشد که مجبور به تشدید و افزایش محدودیت‌ها شویم.

پورمحمدی از صدا و سیمای استان به علت آگاه‌سازی و اقناع افکار عمومی در بحث بیماری کرونا قدردانی کرد و ادامه داد:در کنار برنامه‌های فرهنگی و هشدار به خطرات بیماری کرونا، باید نقش مردم در کنترل و مدیریت این بیماری نیز مورد توجه قرار گیرد.

او همچنین با تاکید بر اینکه ممنوعیت تردد درون‌شهری بعد از ساعت ۹ شب همچنان پابرجا است، از نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی خواست تا بر رعایت این محدودیت نظارت جدی داشته باشند.

علیار راستگو معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیزگفت:در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی، ۶ شهرستان استان در وضعیت آبی و بقیه در وضعیت زرد قرار دارند.

اواز فرمانداران و روسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها خواست، محدودیت‌های مربوط به هر یک از وضعیت‌های کرونایی در شهرستان‌ها را با دقت اجرا کنند.

دکتر محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیزبا اشاره به آخرین وضعیت کرونای انگلیسی در استان گفت: تاکنون ۱۲ نفر در استان به این ویروس دچار شده‌اندکه شناسایی، تست‌گیری و قرنطینه شده‌اند.

او با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی می‌شود اظهار کرد:در زمان کنونی حدود ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

او ادامه داد: در مجموع ۱۷ درصد تست‌های کرونا در استان مثبت است و در هفته‌های گذشته، میانگین تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان ۱۳ نفر بود، ولی در ۲ روز گذشته، ۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار