ائتلاف سعودی از حمله موشکی به ریاض خبر داد + فیلم

ائتلاف متجاوز سعودی اعلام کرد پدافند موشکی این کشور با حمله موشکی انصارالله به ریاض مقابله کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العربیه، ائتلاف متجاوز سعودی از حمله موشکی به شهر ریاض، پایتخت عربستان خبر داد و اعلام کرد پدافند موشکی این کشور با حمله موشکی به این شهر مقابله کرده است.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی مدعی شد جنبش انصارالله یمن یک موشک بالستیک را به سمت ریاض شلیک کرد که قبل از اصابت به هدف منهدم شده است.

این در حالی است که دقایقی قبل از اعلام این خبر از سوی ائتلاف متجاوز، کاربران فضای مجازی در توییتر از شنیده شدن صدای انفجار در شهر ریاض خبر داده‌اند.

پیش‌تر اما منابع نظامی در یمن اعلام کردند نیرو‌های یمنی موفق شدند نشست فرماندهان نظامی سعودی در منطقه‌ای نظامی در مأرب در شرق این کشور را با موشک هدف قرار دهند.

پیش از این نیز نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با تلاش متجاوزان برای نفوذ به مناطق تحت کنترل نیروهای یمنی در مأرب مقابله کردند.

منابع خبری اعلام کردند که درپی این حمله فعالیت فرودگاه‌های ریاض و جده و پرواز تمامی هواپیما‌ها در آسمان عربستان نیز متوقف شده است.

در همین حال ائتلاف متجاوز سعودی همچنین مدعی شد که ارسال چند پهپاد یمنی به آسمان جیزان در جنوب غربی عربستان را رصد کرده است.

نیرو‌های مسلح یمن به خبر این حمله واکنشی نشان نداده و مسئولیت آن را برعهده نگرفته‌اند.

رسانه خبری صابرین نیوز نیز از بروز آتش‌سوزی در منطقه‌ای در شمال ریاض خبر داد و اعلام کرد هنوز علت این آتش‌سوزی مشخص نیست و رسانه‌های عربستان در واکنش به این حادثه در سکوت فرو رفته‌اند.

رسانه‌های سعودی اما به حملات پهپادی علیه این کشور اعتراف کردند، اما مدعی شدند پهپاد‌ها رهگیری شده‌اند.

سخنگوی ائتلاف سعودی نیز مدعی شده است که، دو فروند از این پهپادها به سمت خمیس مشیط (جنوب غرب) ارسال شده که پدافندها موفق به شناسایی و انهدام آن ها شده اند.

وی همچنین از تداوم تلاش برای مقابله با سایر پهپادها خبر داد.

طبق ادعای ائتلاف سعودی تاکنون ششمین پهپاد نظامی یمن نیز به مناطق جنوبی عربستان حمله کرده که این پهپاد نیز رهگیری شده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
خدا ریشه متجاوزان رو ازروزمین برداره
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۰۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
لا حول و لا قوه الا بالله
آخرین اخبار