اعتراض اهالی روستای اسلام‌آباد به نحوه واگذاری اراضی ملی و پیگیری فوری فرماندار اشکذر

جمعی از اهالی روستای اسلام‌آباد با حضور در فرمانداری اشکذر، انتقاد خود را نسبت به نحوه واگذاری اراضی ملی در محدوده این روستا اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جمعی از اهالی روستای اسلام‌آباد رستاق از توابع بخش مرکزی شهرستان اشکذر با حضور اعتراض‌آمیز خود در فرمانداری شهرستان اشکذر، انتقاد خود را نسبت به نحوه واگذاری اراضی ملی در محدوده این روستا به نماینده عالی دولت در شهرستان اعلام کردند.

آن‌ها خواستار پاسخ صریح مسئولان ذیربط استان و شهرستان در خصوص اتخاذ این تصمیم شدند.

بنابر اظهار نماینده این جمع اخیراً بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی در محدوده روستای اسلام‌آباد به یک سرمایه گذاربرای احداث و راه اندازی یک کارگاه تولیدی تصویب و واگذار شده که مورد اعتراض مردم منطقه قرار گرفت.

او افزود: ما مخالف واگذاری اراضی به این سرمایه گذار نیستیم، اما اگر مسئولان می‌خواهند از سرمایه گذاران حمایت کنند چرا باید تلاش‌های چند ساله یک جوان بومی روستا برای دریافت یک هکتار زمین برای راه‌اندازی و توسعه یک گارگاه تولید تجهیزات مبلمان شهری بی نتیجه بماند.

هادی هادی‌نسب، فرماندار شهرستان اشکذر در این نشست بعد از شنیدن صحبت‌های حاضرین، ضمن اعلام حمایت از ایجاد و توسعه کارگاه‌های کوچک و زود بازده، گفت: راه‌اندازی و توسعه این کارگاه‌ها کمک شایانی به ایجاد اشتغال پایدار روستایی و به دنبال آن پایداری جمعیت بومی منطقه خواهد کرد و حتی مهاجرت معکوس را در پی خواهد داشت و جمع کثیری از مردم منطقه منتفع خواهند شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اشکذر در ادامه ضمن انتقاد از اتخاذ این تصمیم بدون هماهنگی با مسئولان ذیربط شهرستان، برای پیگیری این موضوع در تماسی با "علی زارع سروی" رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، خواستار بررسی آن در اسرع وقت شد که زارع‎ سروی نیز بعد از پیگیری موضوع از عدم واگذاری زمین در حال حاضر خبر داد.

هادی‌نسب بیان داشت: متقاضیان متعددی همچون گارگاه تولید تجهیزات مبلمان شهری، برای تأمین زمین مورد نیاز برای راه‌اندازی و توسعه کارگاه‌های کوچک و زود بازده و همچنین صنایع تبدیلی محصولات گلخانه‌ای مراجعه کرده اند که متأسفانه علی‌رغم انجام مکاتبات و پیگیری‌های متعدد از سوی فرمانداری و قول‌های مساعد برخی از مسئولان ذیربط استان، نتیجه‌ای حاصل نشده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار