طرح زمستانه کتاب ۹۹ آغاز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از آغاز طرح زمستانه کتاب ۹۹ از امروز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: طرح زمستانه کتاب به منظور حمایت از کتابفروشی‌های سطح استان و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همچون طرح‌های بهاره، تابستانه و پاییزه همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

او با اشاره به این که طرح زمستانه کتاب از ۹ تا ۱۶ اسفند برگزار می شود افزود: ۱۵ کتابفروشی خراسان جنوبی در این طرح مشارکت دارند که ۱۲ کتابفروشی در مرکز استان و ۳ کتابفروشی در شهرستان‌ها واقع شده اند.

نبی زاده با بیان این که سقف خرید کتاب در طرح زمستانه کتاب امسال همانند طرح پاییزه ۲۰۰ هزار تومان است تصریح کرد: میزان یارانه خرید برای کتاب‌ها از ۲۰ درصد در طرح‌های گذشته به ۲۵ درصد افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به شرایط جدید بیماری کرونا و لزوم پرهیز از ترددها، طرح زمستانه کتاب بهترین فرصت برای سپری کردن اوقات فراغت در خانه با کتاب است.

او عنوان کرد: با وجود گرانی کاغذ و به تبع آن گرانی کتاب، این طرح‌ها علاوه بر این که فرصت مناسبی را برای افراد علاقه‌مند به کتاب فراهم می‌کنند به اقتصاد کتابفروشی‌ها نیز کمک می کنند.

نبی زاده به استقبال بالای کتابفروشان و مردم از طرح پاییزه ۹۹ اشاره کرد و افزود: در این طرح ۶ هزار و ۲۶۶ جلد کتاب به فروش رفت.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار