استاندار گیلان تأکید کرد؛

ضرورت تشدید نظارت و برخورد قانونی با تخلفات کرونایی

استاندار گیلان بر ضرورت تشدید نظارت و استمرار رصد و پایش از بخش‌های مختلف بازار و برخورد قانونی با تخلفات کرونایی تأکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان روز گذشته در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا سالروز وفات حضرت زینب (س) را تسلیت گفت و به تأسی پرستاران از این بانوی مکرمه به عنوان اسوه در کار سخت پرستاری به ویژه در یک سال اخیر اشاره کرد.

او افزود: تلاش برای افزایش دانش نسبت به بیماری کووید ۱۹ همواره در دستور کار دانشمندان کشورمان بوده که به واسطه پایه علمی قوی، موفق به ساخت واکسن و انجام مراحل مختلف در جهت تولید انبوه شده ایم.

رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با اشاره به خرید واکسن برای واکسیناسیون کادر درمان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک بیشترین تأثیر را در پیشگیری از ابتلا به کرونا داشته و مورد تأکید کارشناسان بهداشتی است.

زارع با بیان اینکه هر زمان، میزان رعایت دستورالعمل‌ها کاهش یافت، شاهد گسترش شیوع بیماری بوده ایم ادامه داد: وقتی که توصیه‌های بهداشتی مورد توجه قرار گرفت، منحنی مبتلایان شیب نزولی داشته است.

او یادآور شد: در هر شهرستانی که تردد کمتر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر بود، شاهد وضعیت بهتری نسبت به دیگر مناطق هستیم.

استاندار گیلان تحرک جدی‌تر در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی برای بهبود شرایط تا هفته آتی و تغییر در وضعیت رنگ‌بندی را مورد انتظار دانست و تأکید کرد: با وجود توصیه‌های ارائه شده مبنی بر رعایت جدی الزمات بهداشتی از سوی اصناف همچون پاساژ‌ها و نانوایی‌ها، باید اقدامات لازم از سوی متولیان این بخش‌ها انجام شود.

زارع بر ضرورت تشدید حضور اکیپ‌های نظارتی و استمرار رصد و پایش از بخش‌های مختلف و برخورد قانونی تأکید کرد و گفت: رونق کسب و کار باید صرفا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد و این دو منافاتی با یکدیگر ندارد و در این راستا خود اصناف نیز باید پای‌کار باشند.

او به افزایش تقاضا از سوی شهروندان برای خرید در ایام پایانی سال و نیز اهمیت بیش از پیش رعایت توصیه‌های بهداشتی اشاره کرد و از شهروندان خواست: از عادی انگاری و برگزاری تجمعات، سفر، دورهمی و بازارگردی‌ها خودداری کنند.

رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان همچنین مراقبت جدی از سالمندان با توجه به اینکه جزء گروه‌های آسیب پذیر جامعه هستند را مورد تأکید قرار داد.

زارع با بیان اینکه به دلیل مراقبت‌های مستمر کادر درمان میزان فوتی‌ها در گیلان نسبت به بستری‌شدگان از میانگین کشوری کمتر است، اظهار داشت: دقت در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید مضاعف شود.

او همچنین بر لزوم استفاده مردم از بستر‌های دولت الکترونیک تأکید و تصریح کرد: به دنبال شیوع کرونا، دولت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال، ظهور و بروز بیشتری یافت و در یک سال گذشته زیرساخت‌های لازم برای توسعه این بستر تقویت شد.

بر اساس آخرین تحلیل‌ها و اطلاعات کرونا، شهرستان‌های رودسر و رودبار در استان گیلان در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های تالش، ماسال، سیاهکل و املش در وضعیت آبی و بقیه در شرایط زرد هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.